صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
کلانتری:

هدف دشمن دلسردی مردم از حضور در انتخابات است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: دشمن به‌دنبال دلسردکردن مردم از حضور حداکثری در انتخابات و پای صندوق‌های رأی است.
کد خبر : 584732

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اراک، حسین کلانتری در نشست هم‌اندیشی و بصیرت‌افزایی انتخاباتی با محور «برجام و FATF» در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: با استقرار نظام جمهوری اسلامی و تحقق نظام مردم‌سالاری دینی مردم به‌عنوان صاحبان نظام مهم‌ترین نقش را در اداره امور کشور، تعیین حاکمان و نمایندگان دارند و این نقش در اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصول ۳۶ و ۵۶ قانون اساسی منعکس شده است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه برگزاری انتخابات مختلف از ابتدای انقلاب در راستای تحقق این نقش مهم بوده است، بیان کرد: تأکید امام خمینی(ره)، بیانات مقام معظم رهبری در زمینه حضور مردم در انتخابات و اثرات آن در پیشبرد نهضت بیانگر اهتمام جدی رهبران نظام به انتخابات است.


وی یادآور شد: انتخابات در کشور مهم هستند؛ اما انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل سراسری بودن و بازتاب رسانه‌ای داخلی و خارجی آن و متمایز بودن با سایر انتخابات (طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی) از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.



کلانتری متذکر شد: دشمن به‌دنبال دلسردکردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی است و مشارکت حداکثری زمانی اتفاق می‌افتد که مردم احساس کنند در نتیجه رأی آنها تحولاتی روی می‌دهد و اوضاع زندگی آنها بهتر خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که مردم دنبال یک مدیر قوی و کارآمد هستند که مشکلات را رفع کند، مشکل اصلی مردم بیکاری، معیشت و مافیای واردات است که کمر تولید داخلی را می‌شکند، نه فضای مجازی و سیاست خارجی و .‌.. .


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به مشارکت و حضور حداکثری آحاد مردم به‌خصوص جامعه دانشگاهی در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم تأکید کرد: ضرورت حکومت در هر جامعه یک اصل انکارناپذیر بوده که اندیشمندان به‌صورت عقلی و فطری بر این اصل تأکید کرده‌اند؛ البته در روش عملکرد تفاوت‌هایی وجود دارد، فردی که حکومت را برای منافع شخصی و گروهی می‌داند از هر وسیله‌ای برای دستیابی به آن استفاده می‌کند و حکومت را فدای ارزش‌های خود می‌کند.



حجت‌الاسلام مهدی همتی افزود: مردم باید آگاه باشند و  حیله و نیرنگ افراد را زیرکی و زرنگی خطاب نکنند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، انقلابی ماندن علاوه بر نیاز به مراقبت دائمی نیاز به حساب‌کشی از خود هم دارد.


وی بیان کرد: کشور امروز نیاز به وحدت و ستون پیشرو که مصلحت عمومی را به گرایش‌های شخصی مقدم بداند، دارد.


نشست هم‌اندیشی و بصیرت‌افزایی انتخاباتی با محور «برجام و FATF» با حضور آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و برخی اعضای مجمع نخبگان انقلابی دانشگاه و حوزه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تالار فردوسی واحد اراک برگزار شد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر