صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۸ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
فرهنگ مطرح کرد؛

افزایش اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی با عملکرد مثبت روابط عمومی‌ها

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بر افزایش اعتبار این دانشگاه در افکار عمومی با تقویت نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها و رویکرد علمی این مجموعه تأکید کرد.
کد خبر : 584199

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، محمدجواد فرهنگ در شورای روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی و نحوه هدایت افکار عمومی و اقناع‌سازی افراد نقش بسیار مهمی در حوزه رسانه دارد و روابط عمومی واحدها باید با دقت در این حوزه فعالیت کنند تا سرمایه اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی حفظ شود.


وی افزود: ناکارآمدی در امر اطلاع‌رسانی موجب کاهش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، از این رو باید انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها با مهندسی دقیق انجام شود تا بهترین تأثیر را بر افکار عمومی داشته باشد؛ زیرا انتشار و یا عدم انتشار یک خبر، مهم‌تر از اصل خبر است.


مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به مصادیق عینی انتشار اخبار توسط مراجع غیررسمی و آسیب‌های اینگونه اخبار بیان کرد: روابط عمومی تنها بیان‌کننده مواضع رسمی دانشگاه است؛ اما سکوت خبری پس از اعلام اخبار رسمی، موجب موج‌سواری بدخواهان می‌شود؛ بنابراین باید اقدامات شفاف و رفتار مناسب با فعل انجام شود.


فرهنگ عنوان کرد: متولیان روابط عمومی باید به تکنیک‌های عملیات روانی در حوزه رسانه توجه جدی داشته باشند، بر این اساس تسلط کامل به سواد رسانه‌ای و شناخت این تکنیک‌ها از اولویت‌های آموزشی این حوزه است.



وی با اشاره به برخی از مصادیق تکنیک‌های عملیات روانی مانند شایعه، مبالغه، سانسور، برچسب‌زدن، تکرار و تظاهر به بی‌طرفی در تولید خبر را مهم‌ترین و پرکاربردترین تکنیک‌های عملیات روانی دانست که از قدرت تأثیرگذاری بالایی برای گمراه‌کردن افکار عمومی برخوردار است.


مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: توسل به ترس، اهریمن‌سازی، پاره‌حقیقت‌گویی، خودداری از پیگیری، ساختن یک یا چند دشمن فرضی و ادعا به جای واقعیت از دیگر تکنیک‌های عملیات روانی است که باید به آن حساس بوده و برای امر اقناع‌سازی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی با این تکنیک‌ها آشنا باشیم و مانع اثرگذاری آنها روی مخاطبان خود شویم.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر