صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۸ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
نجفی:

زمینه تبدیل طرح‌های تحقیقاتی به فعالیت‌ دانش‌بنیان فراهم شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: مراکز تحقیقاتی دانشگاه باید زمینه تبدیل‌ استعدادهای بالقوه دانشجویان به واقعیت و طرح‌های تحقیقاتی به فعالیت‌های دانش‌بنیان تجاری را فراهم کنند.
کد خبر : 584133

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، پیام نجفی در جلسه هم‌اندیشی رؤسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی دانشگاه باید زمینه را برای تبدیل‌ استعدادهای بالقوه دانشجویان به واقعیت و تبدیل طرح‌های تحقیقاتی به فعالیت‌های دانش‌بنیان تجاری فراهم کنند.


وی افزود: در دانشگاه‌ها از وجود دانشجویان پژوهشگر و مستعد فراوانی برخورداریم که باید به این دانشجویان مستعد و دارای طرح تحقیقاتی و سایر دانشجویان علاقه‌مند، فضای عملیاتی و پژوهشی داده شود تا در آینده نزدیک شاهد تولید و بهره‌برداری محصولات آنان باشیم.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به طرح پویش بیان کرد: طرح پویش زمینه‌ساز اشتغال دانشجویان است و از این رو مراکز تحقیقاتی نیز باید با استفاده از طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل) دانشجویان را به دانش‌آموختگانی کارآفرین در جامعه بدل کنند.



نجفی بیان کرد: طرح‌های ارائه‌شده باید عملیاتی باشند و در آن نحوه سرمایه‌گذاری، هزینه‌ها، اهداف و زمان مورد نیاز برای نیل به هدف مشخص باشد تا به بهترین نحو، طرح به محصول تبدیل شود.


وی اضافه کرد: در دانشگاه و در مراکز تحقیقاتی، ظرفیت‌های بسیار بالایی مانند طرح تولید بذر هیبرید، طرح تولید بن زعفران، طرح تولید قارچ ارگانیک و ... داریم که این امر نه‌تنها سبب اشتغال‌زایی می‌شود؛ بلکه فرآیند واردات و خروج ارز از کشور را به صادرات و درآمدزایی ارزی بدل می‌کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با بیان اینکه این واحد دانشگاهی میزبان بیشترین دانشجوی بین‌الملل در استان اصفهان است، تأکید کرد: فعال‌سازی طرح مدرسه عالی گردشگری می‌تواند جوانان علاقه‌مند به حوزه گردشگری را هدایت کند تا در این مسیر پراشتغال به کارآفرینی و درآمدزایی مشغول شوند.


نجفی توضیح داد: نیاز است فعالیت مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه گسترش یافته و برای تمام دانشجویان، پرونده سلامت تخصصی تهیه شود و این بانک اطلاعات سلامت به‌طور مستمر بررسی و به‌روزرسانی شود تا در مواقع بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا به بهترین نحو تصمیم‌گیری و اقدام صورت گیرد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر