صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۵۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
قاضی‌زاده هاشمی خواستار شد؛

ارتقا سطح تجاری با لغو روادید بین ایران و عراق

نائب رئیس مجلس لغو روادید میان دو ملت را موجب ارتقا سطح مراودات اقتصادی و تجاری فی‌مابین خواند.
کد خبر : 583673

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا،   «حسن کریم الکعبی» نائب رئیس مجلس عراق امروز (یکشنبه) با سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.


قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی و قدمت تاریخی جایگاه دو کشور در منطقه، گفت: مجلس شورای اسلامی همواره از توسعه و گسترش مناسبات با کشور عراق استقبال کرده و روابط پارلمانی را تسهیل‌کننده این ارتباطات ارزیابی می‌کند.


وی افزود: روابط و مراودات دو کشور بعد از سقوط حزب بعث بسیار حسنه بوده و امیدواریم تعاملات در سطوح مختلف امنیتی، سیاسی و اقتصادی گسترش یابد.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک پیروزی مقاومت فلسطین در غزه، تأکید کرد: امروزه موازنه قدرت در جهان در حال دگرگونی است و پیروزی محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، درس بزرگی برای همه ملت‌های مسلمان منطقه است.


قاضی‌زاده هاشمی، حضور آمریکا در منطقه را عامل ناامنی و بی‌ثباتی دانست و تصریح کرد: آمریکا دشمن ملت‌های مسلمان منطقه است و طبق مصوبه پارلمان عراق باید این کشور را ترک کند.


وی گفت: سیاست مخرب آمریکا تفرقه‌افکنی و تجزیه کشورهای اسلامی است.


نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط برادرانه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق گفت: شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس سند تعاملات دو ملت در خط مقدم جبهه مقاومت علیه جریان تکفیری و تروریستی است.


قاضی‌زاده هاشمی مراودات پارلمانی و تعاملات فی‌مابین از طریق سفر گروه‌های دوستی پارلمانی، کمیسیون‌های مشترک دو کشور را عامل مهمی برای افزایش و تقویت همکاری‌های دو کشور دانست و لغو روادید میان دو ملت را موجب ارتقا سطح مراودات اقتصادی و تجاری فی‌مابین خواند.


نائب رئیس مجلس عراق هم در این دیدار با تبریک پیروزی مردم فلسطین بر رژیم اشغالگر قدس، گفت: توان دفاعی محور مقاومت و فلسطینیان، رژیم صهیونیستی را به‌زانو در آورد و عزت جهان اسلام را موجب شد.


وی افزود: روابط و همکاری‌های دو کشور از طریق تعاملات پارلمانی تقویت خواهد شد و نقشی پررنگ خواهد گرفت.


الکعبی سقوط دیکتاتوری حزب بعث عراق را مقدمه‌ای برای تعمیق پیوندهای فی‌مابین دو کشور دانست و تأکید کرد: تعاملات و همکاری در سطوح مختلف دولت، ملت و پارلمان در حال گسترش است و پارلمان عراق از ارتقاء همکاری با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.


در این دیدار که در حاشیه نشست کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی برگزار شد تحولات فلسطین، محور مقاومت، تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین از سوی دیگر نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر