صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۴ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام حیدری:

تلاش دانشگاه بدون انجام‌وظیفه روابط عمومی نتیجه‌بخش نیست

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: تلاش علمی، فناوری و تولید محصول دانشگاه بدون انجام‌وظیفه دفاتر روابط عمومی برای معرفی و تبیین تلاش‌ها و دستاوردها نتیجه‌بخش نخواهد بود.
کد خبر : 583534

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری در نشست شورای روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اظهار کرد: روابط عمومی‌ها لسان گویا و صادق دانشگاه‌ها هستند و یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یا موفق نبود مجموعه آموزشی و پژوهشی مانند دانشگاه می‌تواند مرهون تلاش یا تلاش نکردن آنها در کنار بخش‌های دیگر دانشگاه باشد و به زبان دیگر، تلاش علمی و فناوری و تولید محصول دانشگاه بدون انجام‌وظیفه دفاتر روابط عمومی برای معرفی و تبیین تلاش‌ها و دستاوردها نتیجه‌بخش نخواهد بود.


وی افزود: نقش حیاتی و جایگاه حساس روابط عمومی‌ها به‌ویژه در دانشگاه‌ها که یک مجتمع علمی و فناوری است بر هیچ کسی پوشیده نیست و پسندیده‌تر بوده که همکاران در دفاتر روابط عمومی با توجه به این جایگاه حساس، برنامه‌های ویژه برای ایفای نقش خود داشته باشند.



مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: میزان سرعت همه پیشرفت‌ها از پیشرفت دانشگاه تأثیرپذیر خواهد بود. دانشگاه اگر در موضوعات مختلف علمی، اجتماعی، بینش عمیق سیاسی، بصیرت فرهنگی و آنچه مربوط به سرنوشت آحاد ملت است، پیشتاز باشد، بقیه اقشار جامعه حرکتی رو به جلو و به سمت تعالی خواهند داشت و به عبارتی دیگر پیشرفت‌ها و فعل‌ و انفعالات مؤثر و مفید هر جامعه از دانشگاه و مصدر علم آن جامعه منشأ می‌گیرد.


حیدری ویژگی‌ها و شاخصه‌های روابط عمومی‌ها را از دیدگاه قرآن برشمرد و گفت: شاخصه‌هایی مانند موثق بودن منبع خبر، رعایت آداب اخلاقی پسندیده و حرفه‌ای، واقع‌گویی و دوری از دروغ‌پردازی، حق‌گویی و حفظ صداقت و امانت‌داری، شفافیت و فصاحت، ضرورت طبقه‌بندی، منع بدگویی و تجسس بیجا، حذف زوائد و برجسته‌سازی ازجمله مواردی است که در آیات مختلف قرآن جزء ویژگی‌های لازم برای نقل خبر بیان شده و باید برای فعالیت‌های اطلاع‌رسانی مدنظر همکاران قرار گیرد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر