صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صرفه‌جویی سه میلیارد تومانی در برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال

اگرچه برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال حدود ۴۰۰ میلیون تومان بیشتر از دوره قبل هزینه داشت، اما جدول هزینه‌های برپایی نمایشگاه در دو سال اخیر، از یک صرفه‌جویی ۳ میلیارد تومانی خبر می‌دهد.
کد خبر : 58251

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از مهر، با اعلام جدول هزینه‌های بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد (که اگرچه مطابق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، یک وظیفه قانونی است اما به هر روی اقدامی قابل تقدیر محسوب می‌شود)، حالا می‌توان نگاهی مقایسه‌ای به ارقام و اعداد هزینه شده در این رویداد نسبت به دوره‌های قبل آن، داشت.


بر اساس اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، مجموع هزینه‌های انجام شده برای برپایی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، دو میلیارد و ٧۷۰ میلیون تومان و درآمد حاصل از اجاره غرفه‌های این نمایشگاه نیز ٦٤٠ میلیون تومان بوده است.


مهران عباسی انارکی قائم مقام نمایشگاه مطبوعات در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه در مصلای تهران، گفته بود: با تخفیف ۴۶۰ میلیونی مدیریت مصلی به اهالی رسانه در نمایشگاه امسال نسبت به دوره قبل (بیستم)، هزینه اجاره این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات ۶۴۰ میلیون تومان محاسبه شد.


به این ترتیب و مطابق آنچه این مقام مسئول در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام می‌کند، کل پول اخذ شده از رسانه‌ها بابت اجاره غرفه، عیناً به مدیریت مصلی تقدیم شده است و احتمالاً پیش از شروع نمایشگاه، دو طرف بر سر این مسئله به توافق رسیده بودند چرا که باز هم به گفته انارکی، هیچ سهمی از این مبلغ به پنج تشکل صنفی عرصه مطبوعات (شرکت تعاونی مطبوعات کشور، انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی، انجمن نشریات کشاورزی، انجمن مدیران مسئول مطبوعات و انجمن صنفی مدیران رسانه‌ای استان تهران) که نمایشگاه با کمک آنها برپا شد، نمی‌رسد و آنها به صورت کاملاً داوطلبانه در اجرای نمایشگاه و در راستای سیاست‌های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در واسپاری امور به تشکل‌های صنفی، در برگزاری نمایشگاه مطبوعات سهیم شدند.


شرح هزینه های بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات (سال ١٣٩٤)



به هر روی و با توجه به اینکه، بیستمین نمایشگاه مطبوعات (سال ١٣٩٣)، دو میلیارد و ٣٩٤ میلیون و ٦٠٠ هزار تومان، هزینه دربرداشت و درآمد حاصل از اجاره غرفه‌های نمایشگاه نیز ٥٦٦ میلیون تومان اعلام شد، می‌توان نتیجه گرفت که نمایشگاه امسال حدود ۴۰۰ میلیون تومان بیشتر از دوره قبل برای مسئولان برگزاری نمایشگاه (دقیقاً ۳۷۶ میلیون تومان) آب خورده است.


هر دوی این نمایشگاه‌ها در دوره دولت یازدهم برگزار شده است و مطابق اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در همین دولت، هزینه نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات (سال ١٣٩١) پنج میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان بوده که ٢٨٥ میلیون نیز به عنوان درآمد اجاره بهای غرفه‌ها ثبت شده است.


همانطور که از این اعداد برمی‌آید، تفاوت‌های فاحشی (حدود ۳ میلیارد تومان) را در هزینه‌های نمایشگاه مطبوعات در این دو دولت شاهد هستیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر