صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

تذکرات خارج از دستور مخالفان دولت در مجلس با چاشنی آلودگی هوا/ بذرپاش و رسایی: قبول، آلودگی هوا تقصیر ماست، شما کاری کنید

دو نماینده منتقد دولت، این بار با انتقاد از تعطیل نشدن مدارس به دلیل آلودگی هوا تأکید کردند: دولتمردان می‌گویند که این آلودگی هوا تقصیر دولت قبل است، باشد آلودگی هوا تقصیر ماست، شما کاری کنید.
کد خبر : 58245

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مهرداد بذرپاش در جلسه علنی امروز ـ یکشنبه ـ مجلس در اخطار قانون اساسی با تأکید بر اصل 50، اظهار کرد: اتفاقاتی که امروز در کلان شهرهایی مثل تهران می‌گذرد بسیار مهمتر از مسائل جاری در جلسه علنی مجلس است.


وی افزود: نمی‌دانم دولت چه اصراری بر تعطیل نکردن مجلس دارد؟ البته دولت مشغول مسائل دیگر است و تا پایان 4 سال می‌خواهد بگوید که این آلودگی هوا تقصیر دولت قبل است. اشکالی ندارد بگوید ولی مشکل را حل کند.


حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، با وجود اینکه بارها در میانه اخطار رسایی از ادامه سخنش ممانعت به عمل می‌آورد، گفت: اخطار شما در دستور نبود و باید این موضوع را پایان جلسه مطرح می‌کردید.


مهرداد بذرپاش در میانه بررسی لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث اخطار خود را مطرح کرد و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان نمی‌توانند در میانه بررسی یک دستور تذکر و یا اخطاری خارج از دستور مطرح کنند.


در ادامه، حمید رسایی بعد از بذرپاش در تذکری با استناد به ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: آقای ابوترابی پیش از این من درباره تحقیق و تفحص از بورس از شما سؤال کردم و شما نیز پاسخی دادید و گفتید که چون روزهای پایانی مجلس است، بهتر است این تحقیق و تفحص‌ها مطرح نشود.


وی افزود: یک سال پیش، تحقیق و تفحص از محیط زیست در مجلس مطرح شد. آن زمان که روزهای آخر مجلس نهم نبود ولی هنوز با این تحقیق و تفحص موافقت نشده است، به دلیل آلودگی هوا به میزان مرگ و میر 30 نفر اضافه شده است.


این نماینده مجلس که با ماسک تذکرش را در جلسه علنی مجلس مطرح می‌کرد، گفت: ما صبح بچه را به مدرسه بردیم. آنجا به ما گفتند که فکری به حال کشور کنید. تصاویری که روز گذشته از آلودگی هوا منتشر شده است تأسف‌بار است، دولتمردان می‌گویند که این آلودگی هوا تقصیر دولت قبل است، باشد آلودگی هوا تقصیر ماست، شما کاری کنید.


رسایی ادامه داد: متأسفانه این موضوع دست مایه شوخی شده است و می‌گویند نام محیط زیست را سازمان باد و باران بگذارند، جان مردم از همه چیز مهم تر است روز چهارشنبه که 15 نمره آلودگی هوا بیشتر بود با وجود تعطیل بودن روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، چهارشنبه مدارس باز بود.


ابوترابی فرد در پاسخ به این تذکر رسایی نیز گفت: موضوع تحقیق و تفحص از محیط زیست را نیز می‌بینیم که برای چه زمانی بوده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا
ارسال نظر