صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نوروزی:

شناخت طرف مقابل در اثرگذاری بهتر روابط بین‌فردی ضروری است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه گفت: در روابط بین فردی و شناخت بهتر از اثرگذاری رابطه و کاهش سوءتفاهم، شناخت از شخصیت طرف مقابل مهم و ضروری است.
کد خبر : 582389

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سوادکوه، اصغر نوروزی در کارگاه آموزشی «نقش اختلالات شخصیت در روابط بین‌فردی» که به‌صورت برخط و مجازی ویژه استادان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد با بیان اینکه اختلالات شخصیت به‌راحتی قابل تشخیص نیست، اظهار کرد: این اختلالات را متخصصان می‌توانند به‌موقع و سریع تشخیص دهند و یا کسانی که با اینگونه افراد زندگی و دوستی طولانی‌مدتی دارند.


وی افزود: افراد دارای اختلال شخصیت، نخست قبول ندارند که مشکل دارند و سعی در تغییر خویش ندارند و دوم با سبک رفتاری خویش راحتند و این اطرافیان هستند که آسیب می‌بینند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه تأکید کرد: دانشجویان و استادان با شناخت علمی از اختلالات شخصیت و تیپ‌های شخصیتی درک درستی از رابطه پیدا خواهند کرد و درک این توانایی روابط بین‌فردی را مؤثرتر و کارآمدتر خواهد کرد.


این متخصص روانشناسی سلامت بیان کرد: یک استاد موفق با شناخت شخصیت‌های سوءظنی، خودشیفته، وابسته و ضداجتماعی تعامل درستی با طرف مقابل، چه دانشجو باشد و چه همکار، برقرار خواهد کرد و با شناخت نشانه‌های شخصیتی استراتژی بهتر در رابطه خواهد کرد.


مدیر تیم مشاوره زوج و ازدواج انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه دانشجویان هم با روابط گسترده‌ای که در دانشگاه با هم دارند و چه بسا خیلی از این روابط به ازدواج ختم می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان با شناخت صحیح از نشانه‌های اختلال شخصیت و تفاوت آن با تیپ‌های شخصیتی، انتخاب‌های بهتر و روابط اثرگذارتری را در روابط بین فردی شکل خواهند داد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر