کیفیت مهمترین چالش نظام آموزش عالی کشور
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، علی خاکی صدیق در مراسم افتتاحیه بیستونهمین کنفرانس مهندسی برق ایران که پیش از ظهر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: اکنون اکثریت جامعه به سیستم آموزش عالی دسترسی دارند. میتوانیم این ادعا را داشته باشیم که در زمینه آموزش رشتههای مختلف خودکفا هستیم و دانشگاههای کشور این قابلیت برگزاری دورههای تقاضا محور را دارند.
معاون آموزش وزارت علوم بیان کرد: در زمینه آموزش خوشبختانه به بحث پژوهشهای کاربردی توجه ویژهای شده است و اکنون متخصصان ایرانی در بیش از ۱۴۵ پارک علم و فناوری دستاوردهای ارزشمندی را در حوزههای مختلفی ارائه میدهد.
خاکی صدیق عنوان کرد: بحران کرونا آزمون سخت و سرنوشتساز جامعه آموزش عالی کشور بود و میتوان گفت تلاشگران این مجموعه عملکرد مطلوبی از خود نشان دادند و توانستند در زمینههای فناوری، بهداشت و آموزش به خوبی با سایر نهادها همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: تا پیش از شیوع بیماری کرونا حداکثر ۱۰ درصد از دانشجویان و اساتید امکان استفاده از آموزش الکترونیک را داشتند و در دوره کرونا ناگهان با شرایطی جدید مواجه شدیم و البته قوانین مشخصی نیز برای این شیوه آموزش در کشور وجود داشت.
معاون آموزش وزارت علوم ادامه داد: بر اساس آمارهای منتشرشده در همان ۲ ماه اول شیوع بیماری کرونا بیش از ۷۰ درصد کلاسهای دانشگاهها برخط شد. مهمترین چالش امروز سیستم آموزش عالی کشور بحث کیفیت است. توسعه باید به معنای ارتقای کیفیت مورد توجه قرار گیرد و ساختوساز دانشگاههای متعدد معیار افزایش کیفیت آموزش نیست و حتی مشکلات زیادی را ایجاد میکند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/