صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۴۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
افضلی خبر داد؛

۷۰ درصد بازار دخانیات در اختیار دو شرکت خارجی

مدیرعامل شرکت دخانیات گفت: ۷۰ درصد بازار دخانیات کشور در اختیار یک شرکت ژاپنی و یک شرکت آمریکایی- انگلیسی است.
کد خبر : 582037

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سیاوش افضلی، مدیرعامل شرکت دخانیات در نشست خبری گفت: ارزش بازار دخانیات در کشور حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که از این میزان سهم شرکت دخانیات، فقط ۵ درصد است.


وی اضافه کرد: شرکت جی.تی.آی ژاپن و شرکت آمریکایی انگلیسی بی‌.ای.تی است از سال ۸۲ در کشور مجوز فعالیت دارند و از سال ۹۰ تعرفه حق‌العمل مربوط به استفاده از زیرساخت‌های شرکت دخانیات را نیز پرداخت نمی‌کنند.


مدیرعامل شرکت دخانیات با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خصوص واگذاری‌ها برای شرکت دخانیات و تصمیم‌های غیرکارشناسی گفت: یک دهه گذشته این شرکت شرایط خوبی نداشته، اما هم اکنون این شرکت احیا شده و در سال ۹۹ میزان افزایش فروش ۵۰ درصد از نظر مقدار ۲۳ درصد و از نظر سهم بازار ۷۰ درصد رشد داشته است.


وی با بیان اینکه شرکت دخانیات حدود ۱۲ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده و ظرفیت تولید ۵۰ درصد سهم بازار را دارد افزود: با این حال شرکت‌های خارجی به‌ راحتی مواد اولیه را وارد می‌کنند و سهم بازار را در اختیار دارند.


افضلی گفت: مصرف کشور در سال ۷۵ میلیارد نخ سیگار است که سال گذشته ۵۵ میلیارد نخ در کشور تولید و بیست میلیارد نخ نیز به صورت قاچاق وارد شده است.


وی ادامه داد: از میزان ۵۵ میلیارد تولید داخل، ۹ میلیارد نخ مربوط به شرکت دخانیات بوده است.


افضلی درباره تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات نیز گفت: بهتر است این تحقیق و تفحص از صنعت دخانیات باشد.


مدیرعامل شرکت دخانیات افزود: شرکت دخانیات در حال حرکت به سمت تولید محصولات سلامت محور و همچنین استفاده از فیلترهای توسعه یافته است و در سال ۱۴۰۰ برای حضور در بازارهای خارجی برنامه‌ریزی کرده است.


 انتهای پیام/۴۱۲۹/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر