صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سپنجی:

برخی از مدیران روابط عمومی با لابی و رانت انتخاب می‌شوند/ لزوم افزایش بودجه روابط عمومی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بر ضرورت افزایش بودجه و نیروی انسانی روابط عمومی‌ سازمان‌ها تأکید کرد.
کد خبر : 581665

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین همایش مجازی «رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها» با شعار روابط عمومی؛ تعامل، حمایت و مانع‌زدایی به همت دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه و اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی صبح امروز در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


نشست اول با موضوع روابط عمومی و تحولات آینده ایران با حضور محمدرضا رسولی، معاون دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه واحد تهران مرکزی و دبیر علمی همایش، بیتا شاه‌منصوری، مدیر گروه ارتباطات، روزنامه‌نگاری و رسانه واحد تهران مرکزی، مهناز رونقی، مدیرگروه مطالعات فرهنگی واحد تهران مرکزی، داوود زارعیان، استاد ارتباطات و معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، خسرو رفیعی، رئیس هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، امیرعباس تقی‌پور، قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری هفته روابط عمومی کشور و مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات و امیر عبدالرضا سپنجی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.


امیر عبدالرضا سپنجی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این همایش گفت: باید مدیران ارشد سازمانی به روابط عمومی توجه بیشتری کنند. گاهی اوقات مدیران روابط عمومی ارگان‌ها، مدیران ارشد سازمان‌ها را نمی‌بینند! باید یک مدیر ارشد برای روابط عمومی‌های خود وقت بگذارد و با یکدیگر تعامل حضوری داشته باشند. اما گاهی می‌بینیم که فقط افرادی که دوروبر مدیر هستند، او را می‌بینند و آنان فکر می‌کنند که همه‌کاره هستند!


ضرورت افزایش بودجه و نیروی انسانی روابط عمومی‌ سازمان‌ها


وی افزود: باید بودجه و نیروی انسانی روابط عمومی‌ سازمان‌ها افزایش یابد و در این راستا تدبیر مناسبی صورت بگیرد. همچنین باید به افزایش سواد روابط عمومی‌ها توجه شود. برخی مدیران روابط عمومی با لابی و رانت انتخاب می‌شوند و فهم درستی از روابط عمومی ندارند.


لزوم تدوین تاریخ شفاهی روابط عمومی


این استاد دانشگاه بیان کرد: ما صنف روابط عمومی نداریم. در واقع دولت عملاً از روابط عمومی حمایت نمی‌کند و باید در این زمینه صنفی تشکیل شود که از نیروهای روابط عمومی حمایت کند. همچنین نیازمند تدوین تاریخ شفاهی روابط عمومی هستیم و افرادی که در روابط عمومی ارگان‌های مختلف بوده‌اند خوب است که تجربیات خود را بیان کنند و ثبت و ضبط شود.


انتهای پیام/۴۱۱۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر