صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تقی‌پور مطرح کرد؛

لزوم تقویت نیروی انسانی در روابط عمومی سازمان‌ها

قائم مقام شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی کشور بر لزوم تقویت نیروی انسانی در روابط عمومی سازمان‌ها تاکید کرد.
کد خبر : 581623

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اولین همایش مجازی «رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها» با شعار روابط عمومی؛ تعامل، حمایت و مانع‌زدایی به همت دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه و اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی صبح امروز در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


نشست اول با موضوع روابط عمومی و تحولات آینده ایران با حضور محمدرضا رسولی، معاون دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه واحد تهران مرکزی و دبیر علمی همایش، بیتا شاه‌منصوری، مدیر گروه ارتباطات، روزنامه‌نگاری و رسانه واحد تهران مرکزی، مهناز رونقی، مدیرگروه مطالعات فرهنگی واحد تهران مرکزی، داوود زارعیان، استاد ارتباطات و معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، خسرو رفیعی، ئیس هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، امیرعباس تقی‌پور، قائم مقام شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی کشور و مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات و امیر عبدالرضا سپنجی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.


امیرعباس تقی‌پور، قائم مقام شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی کشور و مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات در این همایش گفت: در شرایط فعلی جامعه شاهد هستیم که وبینارها، همایش‌های مجازی، جلسات اینستاگرامی و... پررنگ شده و روابط عمومی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. در واقع روابط عمومی به معنای واقعی در حال عمومی شدن است.


وی افزود: روابط عمومی اگر بخواهد نگاه آینده‌نگرانه به تحولات ایران داشته باشد باید نیروی انسانی متخصص تربیت کند. در واقع نیروی انسانی می‌تواند روابط عمومی‌ها را به اوج برساند.


مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات بیان کرد: سازمان بدون روابط عمومی معنایی ندارد. سرعت اطلاعات در شرایط فعلی جامعه افزایش یافته و انتظار آینده‌نگری و تحلیلگری وجود دارد. در واقع انتظار جامعه از روابط عمومی روز به روز فزاینده می‌شود و روابط عمومی‌ها با تقویت مهارت‌های خود و آنچه که در مقام پاسخگویی به ذی‌نفعان خود دارند می‌توانند آینده درخشانی را رقم بزنند.


تقی‌پور گفت: باید برای تربیت نیروی متخصص روابط عمومی، دوره‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و طولانی‌مدت طراحی شود. همچنین انتقال تجربه در بعد بین‌الملل یکی از ضرورت‌هایی است که باید اتفاق بیفتد و از تجربیات سایر کشورها استفاده کنیم.


وی افزود: مهارت، قدرت و تسلط در روابط عمومی بسیار مهم است. اگر در یک سازمان، مدیر روابط عمومی متخصص وجود نداشته باشد، آن اداره روابط عمومی توسط مدیر ارشد زیر نظر یکی از معاونت‌های سازمان می‌رود. در صورتی که روابط عمومی باید به‌صورت مستقیم زیر نظر مدیر ارشد سازمان باشد و بتواند در جلسات شورای معاونان سازمان حضور پیدا کند.


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر