صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

وزیر بهداشت: انسان سالم موجب پیشرفت کشور می‌شود

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم داشتن مردمانی سالم برای داشتن کشوری شاد و سالم، افزود: اگر مردم سالم باشند می‌توانند در مسیر رشد و اعتلای باورهای ایرانی پیشرفت کنند.
کد خبر : 58151

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم کمپین شهروند سالم در سازه‌های شهری با موضوع سلامت، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در محله سرچشمه تهران، ضمن تشکر از شهرداری تهران و سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور همکاری با وزارت بهداشت در حوزه سلامت، گفت: اهتمام شهرداری تهران و سازمان زیباسازی به فعالیت‌های اجتماعی در کنار فعالیت‌های عمرانی بسیار مهم و اثر گذار است.


وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم داشتن مردمانی سالم برای داشتن کشوری شاد و سلامت، افزود: اگر مردم سالم باشند می‌توانند در مسیر رشد و اعتلای باورهای ایرانی پیشرفت کنند.


به گفته دکتر هاشمی؛ اقدامات موثر شهرداری تهران در حوزه سلامت می‌تواند قابل الگوبرداری برای سایر شهرهای کشور باشد، چرا که سلامت روان و جان تاثیر زیادی در آرامش یک جامعه دارد.


وزیر بهداشت در ادامه، ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در سرچشمه و با توجه به هدف این مجموعه در حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، گفت: این مجموعه برای من یادآور شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر سال ۱۳۶۰ به عنوان الگوهای موفق و کارآمد است.


وی افزود: این مجموعه یادآور شهیدان باهنر،بهشتی، عباس پور، قندی، منتظری و فیاض بخش است چرا که تمامی این افراد شیفته خدمت به مردم بودند و نه تشنه قدرت.


دکتر هاشمی عنوان کرد: البته چون یک بیماری کهنه در میان برخی از افراد به نام «استبداد» وجود دارد، بسیاری فکر می‌کردند که شهید بهشتی به دنبال قدرت بوده است و نه خدمت به خلق.


وی همچنین، بر لزوم تحقق آرزوی شهید بهشتی برای خدمت به مردم تاکید کرد.


وزیر بهداشت در ادامه، نقش رسانه‌ها در کمک به حوزه سلامت را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: در بعضی مواقع فضای سیاست زده ما نقش اصلی رسانه‌ها که اطلاع رسانی و خدمت به مردم است را منحرف می‌کند.


وی با توجه به وجود کارگاه طراحی شهروند سالم جهت اکران در سازه‌های شهری، نقش این کارگاه‌ها را در ارتقای فرهنگ سلامت و بهداشت فردی و عمومی بسیار موثر بیان کرد.


دکتر هاشمی با تاکید بر نیاز جامعه به ترویج فرهنگ عمومی، افزود: لازم است فعالیت هنرمندان در این کارگاه‌ها به انگیزه‌های ملی و هنری آغشته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر