صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
افضلیان مطرح کرد؛

طرح جدید دانشگاه شهید بهشتی برای تربیت انبوه متخصص «هوش مصنوعی»

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: با فرض تداوم کرونا برای یک سال دیگر برنامه‌های جدیدی، چون آموزش هوشمند و تربیت انبوه متخصص هوش مصنوعی را در دستور کار خود داریم.
کد خبر : 581096

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در جشنواره آموزش دانشگاه شهید بهشتی که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد، رجالی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و  نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و افضلیان، معاون آموزشی و ابراهیمی مقدم، مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی دانشگاه و قهرمانی، مدیر توسعه آموزش‌های آزاد و قاضی‌زاده، عضو هیئت علمی مهندسی برق به ایراد سخنرانی پرداختند.

تربیت انبوه متخصص هوش مصنوعی در دانشگاه شهید بهشتی

علی اکبر افضلیان، معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تاثیرات همه‌گیری کووید ۱۹ بر آموزش، گزارشی از فعالیت‌های و برنامه‌های دانشگاه در سال ۱۴۰۰ ارائه نمود و با بررسی تاثیرات همه‌گیری کوید ۱۹ بر آموزش دانشگاه و تحولی که در فرآیند یادگیری ایجاده شده گفت: متناسب با شرایط جدید تمهیداتی سنجیده شد تا تمامی زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات دانشگاه در جهت رفع این مسئله و تجهیز برای بهره‌مندی مدلی جدیدی از آموزش عالی به کار گرفته شود.

وی افزود: با فرض تداوم این وضع برای یک سال دیگر با بهره‌برداری بهینه و بهبود زیرساخت‌ها و فرآیندها به تداوم فعالیت‌های مربوط به امور آموزشی دانشگاه می‌پردازیم؛ در همین راستا آموزش هوشمند، تربیت انبوه متخصص هوش مصنوعی، طرح موک بهشتی، طرح پژوهشی تدوین الگوی توسعه آموزش دانشگاه با تاکید بر پارادایم یادگیری الکترونیکی از جمله طرح‌های جدیدی هستند که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند تا نسبت به ادامه شرایط کنونی در دستور کار قرار گیرند.

ارائه نظام یادگیری ترکیبی تا پایان شهریورماه

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در قسمت دیگری از گزارش خود به نحوه پایش وضعیت آموزشی واحدهای دانشگاهی بر اساس شاخص‌هایی، چون کیفیت ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان، رعایت آیین‌نامه‌ها و مقررات، رعایت زمانبندی‌های مصوب و پیگیری دقیق امور اشاره داشت و از ارائه نظام یادگیری ترکیبی تا پایان شهریورماه برای دانشگاه خبر داد.

رجالی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه؛ ضمن تبریک روز معلم گفت: تعلیم و تربیت کاری است خدایی و طبق آیات قرآن کریم، معلم دارای جایگاه رفیع و ارزش بالایی در اسلام است و کاری که معلم انجام می‌دهد کار ارزشمندی است چرا که معلم با گرانترین گوهر هستی، یعنی انسان سروکار دارد.

وی افرود: شهید استاد مطهری در کتاب تعلیم و تربیت خود بیان کرد که کار معلم، تربیت از نوع باغبانی است یعنی با توجه به استعدادهای درونی انسان‌ها آن‌ها را رشد می‌دهد و با تعلیم و تربیتی که انجام می‌دهد ارزش انسان را بالا می‌برد و اندیشه او را ارتقاء می‌دهد.

نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تبریک روز معلم ضمن اشاره به برگزاری جشنواره آموزش در دانشگاه شهید بهشتی و و تقدیر از مدرسان برگزیده اظهار داشت: این رویداد با هدف ادای احترام به زحمات تمامی همکاران برنامه‌ریزی و اجرا شد.

رئیس دانشگاه افزود: خداوند متعال را شاکریم که ما را در مسیری قرار داده تا معلم باشیم و برای تربیت روح، جان و دل انسان‌ها تلاش کنیم و امیدوارم در راه تربیت فرزندان فرزانه برای کشورمان بیش از پیش موفق باشیم.

وی با تاکید بر نقش معلم در تعلیم و تربیت تصریح کرد: انسان یک مشت خاک به علاوه علم به معنای جامع آن است که این مشت خاک توسط معلم به انسان بدل می‌شود.


قهرمانی مدیر توسعه آموزش‌های آزاد؛ در سخنان خود با عنوان «نگاهی به آینده دانشگاه، با تاکید بر گذار از آموزش حضوری به یادگیری ترکیبی» برخی نیروهای موثر بر تحول یادگیری دانشگاه نتایج و پیامدهای تاثیر این نیروها و راهکارهای موثر را برشمرد و گفت: تحول در ماهیت دانش، توسعه دانش تربیتی و علوم شناختی؛ تحول و شکاف نسلی (حضور همزمان چند نسل در دانشگاه)؛ پیشرفت فناوری، نتایج و پیامدهای این تاثیر این نیروها شامل اجتماعات یادگیری؛ توسعه دوره‌های همگانی آزاد برخط (موک‎‌ها)؛ بسته گشایی دوره‌ها و محتوای آموزشی و مطرح شدن فضای سوم (پلتفورم‌های یادگیری آموزش) از جمله عوامل تاثیرگذار بر آموزش و یادگیری در دانشگاه‌ها هستند.

تجلیل از مدرسان برگزیده و اعضای هیات علمی برتر

ابراهیمی مقدم، مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی دانشگاه دیگر سخنران این مراسم، «نهادینه‌سازی هوش مصنوعی و آموزش هوشمند»، استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش و همچنین نحوه بهره‌گیری از هوش مصنوعی و توسعه نرم‌افزارها را بررسی کرد.


در این جشنواره، ۲۷ مدرس برگزیده آموزشی و ۱۹ عضو هیات علمی در بخش تجارب قابل تقدیر در آموزش مجازی و ۵ واحد برگزیده آموزشی معرفی و تقدیر شدند. در بخش دیگری از این مراسم، یاد و خاطره ۴ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه که در سال ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفتند گرامی داشته شد و همچنین از ۱۷ عضوهیئت علمی که در سال ۱۳۹۹ به افتخار بازنشستگی نائل‌آمده‌اند تجلیل شد.


انتهای پیام/۴۱۰۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر