صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم رونمایی از جایزه جهانی باستانی پاریزی

حجت‌الاسلام دعایی: عمل صالح صرفا به تسبیح و ذکر گفتن نیست، گاهی کمک به مظلوم است

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با بیان اینکه استاد باستانی‌پاریزی از مردم و برای مردم نوشت، خاطرنشان کرد: این استاد ننگ دانستن دهاتی بودن را از زبان تحصیل‌کرده‌ها زدود، عصایش از چوب درختان پاریز بود و هرگز پسوند پاریزی را از خود دور نکرد تا یادش باشد از کجا برخاسته است.
کد خبر : 58062

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی در مراسم رونمایی از جایزه جهانی باستانی پاریزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با توجه به سخنان مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اهمیت این جایزه اظهار کرد: من به خوبی دغدغه فرزندان و خانواده استاد باستانی‌پاریزی نسبت به تداوم این جایزه را درک می‌کنم. از همین رو به عنوان یک کرمانی تعهد می‌کنم تا این جایزه بر زمین نماند.


وی با توجه به رموز محبوبیت آثار استاد باستانی‌پاریزی افزود: دانش فراوان استاد، تربیت فرزندان صالح، حضور طولانی در مطبوعات، زاویه دید به تاریخ اسلام، ایران و کرمان و معنویتی نهان که در آثار وی هست از جمله این رموزند.


نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات بیان کرد: همچنین طنز زیرپوستی که در مطالب استاد نهفته است و استفاده از اصطلاحات محلی که به سخنش رنگ و بوی تازه می‌بخشد، در زمانه ای که همه از مطالعه گریزان هستند، افراد بسیاری را به مطالعه واداشت و این موضوع نیز از جمله ویژگی‌هایی است که به ماندگاری استاد باستانی‌پاریزی کمک کرده است.


دعایی با بیان اینکه نام و آثار باستانی‌پاریزی مانده و خواهد ماند تصریح کرد: اگر به دنبال جای پای خدا بگردیم تا رمز مقبولیت او را بیابیم، طبق فرموده قرآن «کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند خدای مهربان مهر آنها را در دل دیگران خواهد انداخت».


وی گفت: بخشی از کارهای شایسته انجام فرایض دینی است که در زمان‌های مختلف یکسان است اما برخی دیگر بسته به زمان، متفاوت می‌شوند و تشخیص آنها علم، هنر و توفیق نیاز دارد که باستانی‌پاریزی به خوبی این ویژگی‌ها را دارا بود.


مدیر مسئول موسسه اطلاعات افزود: عمل صالح صرفا به تسبیح و ذکر گفتن نیست بلکه گاهی کمک به مظلوم و مضحکه کردن ظالم است، یکی از اعمال صالح استاد تشویق درست و بایسته دانشجویان به تاریخ، تحقیق و مطالعه بود.


وی ادامه داد: باستانی‌پاریزی هیچ‌گاه نام کسانی که از آنها چیزی آموخته بود را فراموش نکرد علاوه بر اینکه کرمان نیز برای او تنها خاک و خاطره نبود بلکه نمونه‌ای از تاریخ کشور محسوب می‌شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر