صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب آبفا: دستگاه‌های تصفیه‌ آب مشکل‌ساز هستند

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آبفای کشور درباره افزایش فراوانی دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب در بازار گفت: وضعیت بهداشت آب در تهران به ویژه مناطق شمالی مطلوب است و نباید از دستگاه‌های تصفیه آب استفاده شود.
کد خبر : 58056

کوشیار اعظم واقفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های تصفیه آب میزان املاح موجود در آب را پایین می‌آورند، افزود: این امر تا جایی صورت می‌گیرد که نبود املاح در آب خود مشکل‌ساز می‌شود و بعضا آب شرب شهری به سطح آب مقطر می‌رسد.


وی با تاکید بر اینکه نوع سیستم‌های تصفیه باید متناسب با نوع مشکل در آب انتخاب شود، تصریح کرد: اینکه دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب استاندارد باشند و هر یک در شرایط مناسب خود به کار گرفته شوند، بسیار مهم است. از طرفی بسته به نوع آب از جمله نیتراته بودن، سختی و یا شوری آن باید نوع دستگاه تصفیه‌کننده انتخاب شود و همه این موارد یکسان نیست.


اعظم واقفی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب ناظر بر سیستم‌های تصفیه‌کننده آب خانگی نیست، ادامه داد: موسسه استاندارد و وزارت بهداشت بر این بخش نظارت دارند.


وی بیان کرد: معمولا در زمان خرید دستگاه‌های تصفیه آب فروشندگان برای مواردی هم که نیازی به استفاده از سیستم‌ها نیست، افراد را برای خرید ترغیب می‌کنند.


مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه باید به میزان املاح مورد نیاز بدن در آب مواد معدنی وجود داشته باشد، عنوان کرد: اگر دستگاه تصفیه‌کننده آب استاندارد نباشد، به قدری املاح موجود در آب را می‌گیرد که آب خروجی به ساختار آب مقطر نزدیک می‌شود بنابراین این آب طعم مناسبی هم نخواهد داشت.


وی اضافه کرد: به همین علت توصیه می‌شود برای مناطقی که آب مشکل شوری یا سختی ندارد به هیچ عنوان از سیستم‌های تصفیه استفاده نشود چرا که آب شبکه به مراتب بهتر است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تصفیه آب
ارسال نظر