صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۰۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی راه‌اندازی شد

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از راه‌اندازی واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی با همکاری مشترک این مرکز و سازمان حمایت مصرف کنندگان در آستانه عید سعید فطر خبر داد.
کد خبر : 580417

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا،  با توجه به گسترش روزافزون تجارت الکترونیکی و لزوم افزایش اعتماد و اقبال مصرف کنندگان به خرید اینترنتی و ارتقای پاسخگویی و اثربخشی چرخه ثبت و رسیدگی به شکایات احتمالی از کسب و کارهای اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با توجه به مسئولیت ذاتی و قانونی خود مبنی بر «ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی» و «حمایت از مصرف کنندگان در فضای تجارت الکترونیکی» و با توجه به صلاحیت قانونی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در زمینه رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان از طریق انجام بازرسی و صدور اخطارهای نظارتی و حسب نیاز تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع صالح قضایی، واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی پس از یک دوره راه‌اندازی آزمایشی، به بهره برداری رسید.


خریداران به منظور پیشگیری از بروز مشکلات بعدی، قبل از خرید لازم است با کلیک بر روی لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) فروشگاه اینترنتی، اطلاعات مندرج در شناسنامه (پروفایل) کسب و کار شامل سوابق فعالیت، تخلفات و پاسخگویی به شکایات فروشنده نسبت به خریداران قبلی را بررسی و سپس برای خرید از فروشگاه مربوط تصمیم گیری کنند.


همچنین پس از خرید در صورت بروز مشکل و عدم ایفای کامل تعهدات توسط فروشنده، می‌توانند نسبت به ثبت شکایت خود در سامانه اینماد با ارائه اسناد و مدارک لازم اقدام کنند.


رسیدگی به شکایت طبق مراحل طراحی شده در سامانه اینماد پیگیری و در صورت عدم پاسخگویی مناسب کسب و کار، به واحد رسیدگی به شکایات ارجاع و پس از بررسی در صورت نیاز، پرونده کسب و کار متخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.


در پایان به منظور رفاه حال بیشتر خریداران محترم، تأکید می‌شود سطوح مختلف اطمینان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، به صورت رتبه اعتماد در قالب ستاره‌های اینماد نمایش داده می‌شود؛ بنابراین به مردم توصیه می‌شود خرید خود را از کسب و کارهای اینترنتی دارای رتبه اعتماد الکترونیکی (بیش از یک ستاره) انجام دهند تا با خیالی آسوده، از ایفای کامل تعهدات توسط فروشنده اطمینان داشته باشند.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر