مشارکت مردم در انتخابات، فضای اقتصادی کشور را بهبود میبخشد
به گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد کلان و بودجه گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، انتخابات از طریق ایجاد مشارکت، همدلی و افزایش ارتباطات اجتماعی در جامعه میتواند باعث افزایش سرمایه اجتماعی دولتها و منتخبان مردم شود که این مهم، فضای اقتصادی را در جهت تحول و پیشرفت سوق خواهد داد.
سرمایه اجتماعی مجموعهای از هنجارهای موجود در یک سیستم اجتماعی است که موجب ارتقای سطح همکاری اعضای آن جامعه میشود. بررسی این تعریف نشان میدهد که نتیجه اقتصادی وجود سرمایه اجتماعی بالا در یک جامعه، کاهش هزینههای مبادله و ارتباطات و در نهایت افزایش شاخص بهرهوری و رشد اقتصادی کشور خواهد بود.
مشارکت در انتخابات، سیاستگذاری اقتصادی را دقیقتر خواهد کرد
بنابراین، مشارکت گسترده مردم در انتخابات بهصورت مستقیم در طراحی و تدوین سیاستهای مطلوب و کارآمد اقتصادی اثرگذار است. وجود سرمایه اجتماعی بالا از طریق مشارکت مطلوب مردم در انتخابات، ضریب انحراف سیاستگذاری اقتصادی را در بین دولتمردان کاهش و میزان مطالبهگری و حساسیت نسبت به عملکرد دستگاههای اجرایی را افزایش خواهد داد.
در همین خصوص حسین تنهایی، رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا گفت: اگر همدلی و مشارکت در جامعه وجود داشته باشد، فضا برای انجام فعالیتهای اقتصادی بهتر خواهد شد.
وی افزود: افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیشرو میتواند فضای اقتصادی کشور را دچار تغییروتحول سازد و با کاهش فشارهای معیشتی بر مردم، اوضاع اقتصادی را بهبود ببخشد. مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات بیان گر برنامهریزی و مطالبه مردم برای تغییر فضای اقتصادی کشور است.
اطمینان سرمایهگذاران خارجی از طریق مشارکت مردم در انتخابات
تنهایی ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات میتواند فضای سرمایهگذاری در کشور را نیز دگرگون کند. همچنین شرکتهای خارجی با دیدن همدلی و یکپارچگی مردم در انتخابات نسبت به سرمایهگذاری در کشور مطمئنتر خواهند شد.
رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در پایان با اشاره به مذاکرات وین گفت: به نظر میرسد، شرایط جهانی به سمتوسویی در حال پیشروی است که نهایتاً آمریکا مجبور به کوتاه آمدن از مواضع خود نسبت به ایران و بازگشت به تعهداتش ذیل توافق هستهای خواهد شد و تحریمها به زودی مرتفع و برنامههای اقتصادی کشور نیز با پیشرفت مواجه خواهد شد.
انتهای پیام/۴۱۳۳/پ
انتهای پیام/