صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۴
نایب رئیس جبهه پیروان:‌

باهنر شاید کاندیدای آینده ریاست جمهوری باشد/ او می‌تواند به‌راحتی همه‌کس و همه‌جا را اداره کند

محمدرضا باهنر که 28 سال تجربه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را داراست، در اقدامی قابل تامل در انتخابات مجلس دهم شرکت نکرد؛ این اقدام او باعث طرح شایعاتی درباره کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 شده است؛ مسئله‌ای که از سوی محسن کوهکن از افراد نزدیک به وی نیز تا حدودی تایید شد.
کد خبر : 57998

گروه سیاسی، زهرا ترابی- محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جزء باسابقه‌های بهارستان محسوب می‌شود و با احتساب حضور او در دوره فعلی مجلس، 28 سال است که در کرسی نمایندگی حضور دارد. اما باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین که طی ماه‌های اخیر برای وحدت اصولگرایان تلاش زیادی کرده است، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام نکرد. همین باعث شد تا بازار شایعه در مورد قصد وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 96 گرم شود. درباره چرایی عدم شرکت باهنر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و از نزدیکان باهنر گفت‌وگو کرده‌ایم. وی می‌گوید شاید باهنر نامزد ریاست جمهوری شود چون برخی ویژگی‌های روسای جمهوری پیشین را دارد. در ادامه مشروح گفت‌وگوی آنا با کوهکن را می‌خوانید.


* چرا آقای محمدرضا باهنر در انتخابات مجلس دهم نام نویسی نکرد؟


- قبل از اینکه به سوال شما پاسخ بدهم، این مطلب را اضافه کنم که باهنر یک شخصیتی است که برای نظام بسیار مفید، نافذ و کارآمد است. ای‌کاش بسیاری از مسئولان نظام نگاه آقای باهنر را داشتند. شرکت نکردن باهنر در انتخابات مجلس دهم هیچ دلیل خاصی نداشته است. بعد از چند دوره که در مجلس حضور داشتند، احساس کردند که تکلیف شرعی در این دوره ندارند. آقای باهنر هیچ‌کجا منافع ملی را به منافع حزبی ترجیح نداده است. هزاران نفر احساس تکلیف شرعی کرده و در انتخابات ثبت‌نام کردند. بگذارید یک نفر مثل آقای باهنر احساس تکلیف شرعی نکند. مگر این ایرادی دارد؟


* پس چرا آقای باهنر طی ماه‌های اخیر تلاش بسیاری برای وحدت اصولگرایان کرد؟


- این اقدامات را برای خودش انجام نمی‌داد، بلکه اقداماتش برای نظام و جامعه اصولگرایان بود. من چنین ادعایی ندارم که آقای باهنر بخواهد برای منافع خودش اقداماتی را انجام بدهد. من با ایشان هفت ماه پیش جلسه‌ای داشتم که از حرف‌های ایشان چنین استنباطی کردم که قرار است در این دوره حضور پیدا نکند.


باهنر آدمی زیرک، باهوش، توانمند، تیزبین و استثنایی است و ذهنیت خاص سیاسی دارد؛ هیچ کسی نمی‌تواند باهنر را اداره کند بلکه این باهنر است که همه‌کس و همه‌جا را می‌تواند به‌راحتی اداره کند؛ البته او این کارها را برای منافع خودش نمی‌کند بلکه برای نظام و جامعه انجام می‌دهد. به نظرمن، نیامدن آقای باهنر در انتخابات آتی نقطه مثبت است نه منفی.


* برنامه آقای باهنر برای آینده سیاسی خود چیست؟ گفته می‌شود که وی قصد دارد که نامزد انتخابات آینده ریاست‌جمهوری شود و به همین دلیل در این دوره از انتخابات مجلس شرکت نکرده‌ است.


- من اطلاعی ندارم. شاید این قصد را داشته باشد ولی این موضوع را اضافه کنم که باهنر ویژگی‌های چند روسای جمهوری پیشین را در خود دارد. اگر در کشور چند نفر مثل آقای باهنر داشته باشیم، خیلی از مسائل کشور حل می‌شود.


* با توجه به کثرت ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس دهم، پیش‌بینی شما از ترکیب آینده مجلس چیست؟


- به دلیل اینکه من آدم محافظه‌کاری هستم، فعلا پاسخ شما را نمی‌دهم. هشتم و نهم اسفند ماه پاسخ این سوال شما را خواهم داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر