صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۴

تاکید سرپرست واحد بین‌المللی جلفا بر نقش اساسی تشکل‌های دانشجویی در پیشبرد اسلامی دانشگاه‌ها

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا گفت: تشکل‌ها اساسی‌ترین قسمتی است که می‌تواند دانشگاه را از بعد اسلامی پیش برد.
کد خبر : 57969

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدحسین صادقی در مراسم افتتاحیه انجمن اسلامی دانشجویان واحد جلفا که در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد، با تبریک آغاز فعالیت این انجمن گفت: تشکل‌های دانشجویی را اساسی‌ترین قسمتی قلمداد کرد که می‌تواند دانشگاه را از بعد اسلامی پیش برد و اصلیترین شاخه فعالیت‌های دانشجویی نیز در دانشگاه بر عهده تشکل‌های دانشجویی و انجمن اسلامی بوده و باید حرمت این تشکل‌ها و جمع حفظ شود.


وی با توجه به تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر فعالیت‌های انجمن اسلامی و تشکل‌های دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی در واقع نقش هدایتگری دانشجویان را بر عهده دارند و می‌توانند در یک جامعه دانشگاهی که یک جامعه ارتباطی است این ارتباط را در بین دانشجویان فراهم کرده و تاثیرگذار باشند.


صادقی بیان کرد: حرکت انفرادی به هیچ عنوان در هیچ جامعه‌ای پذیرفته شده نیست و به جایی هم نخواهد رسید مگر اینکه در قالب یک جمع در راستای استفاده از توانمندی همدیگر در راستای رسیدن به اهداف متعالی بهره‌مند شویم.


صادقی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نقش تشکل‌ها در دانشگاه‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب نقش تشکل‌ها در دانشگاه‌ها را حفظ فضای اسلامی و انقلابی در دانشگاه‌ها توصیف کرده‌اند.


وی با توجه به نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب و بعد از انقلاب و همچنین در سازندگی کشور و جهاد گفت: دانشجو نباید در مسائل روز کشوربی تفاوت باشد چرا که نسل دانشجو نسلی پویا است جامعه ما هم این بی‌تفاوتی را نمی‌پذیرد.


صادقی با اعلام اینکه تشکل‌ها باید به دور از جناح بندی‌ها و سیاست بازی‌ها در چارچوب اهدافی که در قانون پیش بینی شده حرکت کنند گفت: تشکل‌های دانشجویی ضامن حفظ و پویایی انقلاب هستند و باید در حفظ و حراست این اصل بسیار کوشا و مقید باشید چراکه بعنوان یک بازوی پرتوان نهضت اسلامی در تمام دوران انقلاب بوده و خواهد بود.


وی با توجه به بخشی دیگر از بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه برنده‌ترین سلاح‌های انقلاب‌‌ همان تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های اسلامی است گفت: بر این اساس ما نیز در کنار شما دانشجویان هستیم تا در چارچوب قوانین دانشگاه بتوانید به اهداف متعالی خود برسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر