صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر اقتصاد: روابط ایران و هند در دوران پساتحریم توسعه می‌یابد

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان گفت: روابط ایران و هند در دوران پساتحریم و با رفع محدودیت‌ها نه تنها در حوزه مبادلات تجاری بلکه در زمینه همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری هم توسعه می‌یابد.
کد خبر : 57914

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، علی طیب‌نیا که برای شرکت در کمیسیون اقتصادی ایران و هند به دهلی‌نو سفر کرده است، با اشاره به ظرفیت‌های همکاری ایران و هند در حوزه‌های مختلف افزود: در این کمیسیون اقتصادی مسائل مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.


وی اضافه کرد: هند با یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون نفر جمعیت و با داشتن بالاترین نرخ رشد در سطح جهان، آمادگی سرمایه‌گذاری و تامین مالی و سرمایه‌گذاری را در بسیاری از پروژه‌ها در ایران دارد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی دو کشور مجموعه همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های بندر، جاده، ریل، پتروشیمی و احداث کارخانه و دیگر فعالیت‌های اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.


وی ابراز امیدواری کرد که با توافقاتی که در کمیسیون اقتصادی دو کشور صورت می گیرد، روابط ایران و هند هرچه سریع‌تر توسعه یابد.


طیب نیا گفت: در این هیات نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف به خصوص در راه و شهرسازی، وزارت نفت و بانک مرکزی مذاکراتی با همتایان خود برای توسعه روابط میان دو کشور در دوران پساتحریم انجام می‌دهند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه نمایندگانی از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، بنادر، بانک مرکزی و وزارت نفت برای شرکت در کمیسیون اقتصادی ایران و هند روز جمعه وارد دهلی نو پایتخت هند شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر