صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۴

یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی: سازمان حمایت درباره قیمت بلیت قطار به قانون مراجعه کند

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با اعلام اینکه بلیت قطار بر اساس مصوبه قانونی شرکت راه‌آهن با همان افزایش هشت درصدی به فروش می‌رسد٬ گفت: بخش خصوصی ریل ۱۲ سال به همین منوال افزایش قیمت می‌دهد و بهتر است سازمان حمایت به قانون رجوع کند.
کد خبر : 57906

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابولقاسم سعیدی با اشاره به درخواست‌های مکرر بخش خصوصی حمل‌ونقلی ریلی برای افزایش نرخ بلیت قطار مسافری افزود: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی پس از گذران دوره‌ای ۱۵ ماهه با درخواست بخش خصوصی موافقت کرد که متأسفانه این تصمیم با برخوردهای نامناسبی از سوی نهادهای نظارتی غیر مرتبط مواجه شد. در حالی که مصوبه راه‌آهن برای افزایش جزئی بلیت قطار بر اساس ماده ۹ قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل‌ونقل ریلی بود.


وی با یادآوری اینکه ورود نهادهای غیرمرتبط و نظارتی مثل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در قیمت‌گذاری قطار توجیه منطقی ندارد، تصریح کرد: این امر موجب نامطمئن شدن بازار می‌شود و برخوردهایی از این دست موجب سرکوب سرمایه‌گذار برای ورود به بخش حمل‌ونقل می‌شود.


سعیدی بیان کرد: بیش از ۱۲ است که خصوصی‌سازی در بخش ریلی کشور صورت گرفته و از همان ابتدا افزایش قیمت‌ها به همین منوال و با پیشنهاد بخش خصوصی و تایید هیات‌مدیره راه‌آهن انجام می‌شد.


عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی اضافه کرد: استدلال سازمان حمایت مربوط به تبصره سوم قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال 73 است که ارتباطی به افزایش قیمت بلیت قطار ندارد. در عین حال مصوبه‌ای که ما به آن استناد می‌کنیم، ماده ۹ قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل‌ونقل ریلی است که در سال 84 به تصویب رسید بنابراین مقدم بر مصوبه قبلی بوده است.


وی تأکید کرد: سخنان وزیر درباره حمایت از بخش خصوصی در هفته حمل‌ونقل و ایجاد بازاری آزاد برای سرمایه‌گذاران جان تازه‌ای در بخش خصوصی ریلی و سرمایه‌گذاران عرصه حمل و نقل ایجاد کرد.


سعیدی با اشاره به تنگنای شدید مالی دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقلی ادامه داد: در این شرایط باید فضا برای ورود بخش خصوصی فراهم شود نه اینکه با برخوردهای تعزیراتی مانع ورود سرمایه‌گذار در این بخش شد.


عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی عنوان کرد: ۴۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی هزینه‌های پرسنلی است و این هزینه‌ها از ابتدای سال بر اساس بخشنامه وزارت کار افزایش ۲۰ درصدی داشته ‌است علاوه بر این شاهد افزایش قیمت قطعات نیز بودیم. پس افزایش ۸ درصدی قیمت بلیت کوچک‌ترین کاری است که برای بخش خصوصی ریلی می‌توان انجام داد تا از ضرر زیان‌های بیشتر این بخش جلوگیری شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر