صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

چگونه تبلیغات مؤثری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم؟

شبکه‌های اجتماعی به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند. در شرایطی که ویروس کرونا رقم زده، توجه به شبکه‌های اجتماعی بیشتر از قبل شده است و انتظار می‌رود پس از پایان این پاندمی نیز همچنان به قوت خود باقی بماند.
کد خبر : 578377

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، با توجه به اقبال گسترده از سوی مردم جهان، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز در کنار سایر ارکان بازاریابی دیجیتال، اهمیت زیادی پیدا کرده است؛ به طوری که کسب‌وکارها باید برای تبلیغات محصولات و خدمات خود، توجه ویژه‌ای به فرایند سوشال مدیا مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارند.


فضای رقابتی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی


 انواع شبکه‌های اجتماعی در فضای دیجیتال، این نکته مهم را منعکس می‌کند که فرایند تبلیغات در فضای سوشال کار چندان آسانی نیست. اینکه چه رسانه‌ای را برای تبلیغات خود انتخاب کنیم و با چه رویکردی تبلیغ مذکور را به مخاطبان عرضه کنیم، نکته بسیار مهمی است که در فرایند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید در نظر گرفت.


این روزها طیف گسترده‌ای از سوشال مدیا وجود دارد: از شبکه اجتماعی پرمخاطبی مانند اینستاگرام گرفته تا نوع تخصصی‌تری مانند توئیتر و انواع شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند پینترست، فیس‌بوک، تلگرام و ... .


مدیریت شبکه‌های اجتماعی و انجام درست فرایند تبلیغات در فضای سوشال مدیا، نیازمند توجه به نکاتی است که در ادامه به آنها اشاره می‌شود. اگر شما نیز به اهمیت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای تقویت کسب‌وکارتان پی برده‌اید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


 نقش شبکه‌های اجتماعی پررنگ‌تر می‌شود


شاید تا چند سال گذشته شبکه‌های اجتماعی نقشی سرگرم‌کننده برای کاربران داشتند، اما این نقش در حال تغییر به سمت خرید محصولات است؛ به این معنا که کاربران امروزی بسیاری از محصولات مورد نیاز خود را در این شبکه‌ها جستجو کرده و حتی خریداری می‌کنند؛ به همین دلیل نیز نباید نقش سوشال مدیا را در  بازاریابی دیجتیال نادیده بگیریم.


اگر نگاهی به زندگی روزمره خود داشته باشیم متوجه می‌شویم که اکثر ما وقت بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی، نسبت به سایر رسانه‌ها، می‌گذارنیم. به طور تقریبی مصرف‌کنندگان جهانی حدود 2 و نیم ساعت از روز را صرف سر زدن به پلتفرم‌های اجتماعی متعدد می‌کنند.


بر همین اساس رویکرد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از راهکارهای برجسته و تأثیرگذاری است که برندها می‌توانند در راستای بهبود فرایند بازاریابی دیجیتال خود به کار ببرند.



تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی


برای داشتن تبلیغات مؤثر در شبکه‌های اجتماعی باید این نکته را بپذیریم که در کنار توجه کاربران به فضای سوشال، رویکرد رقابتی چشم‌گیری نیز در حال شکل‌گیری است. بنابراین اگر بدون داشتن برنامه و استراتژی و انجام تحقیقات لازم وارد شویم، در این دریای خروشان غرق خواهیم شد و صدای‌مان به گوش مخاطبان نخواهد رسید.


مدیریت شبکه‌های اجتماعی و شناخت انواع این شبکه‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد. تنظیم یک برنامه بازاریابی دقیق برای ارائه تبلیغات در فضای سوشال، نخستین گامی است که باید برداریم و قبل از هر چیز باید چشم‌انداز بازاریابی خود را در این فضا مشخص کنیم.


این روزها بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمانی رقابتی شده است و تمام برندها به اهمیت این فضا پی برده و سعی دارند بهترین و مؤثرترین نمونه‌های تبلیغاتی خود را ارائه دهند؛ از همین رو توجه به نکات مؤثر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تدوین برنامه‌ها و استراتژی‌ها بر اساس نکات مذکور، از خود فرایند سوشال مدیا مارکتینگ اهمیت بیشتری پیدا کرده است.


پس بی‌گدار به آب نزنید و نکات زیر را در فرایند تبلیغاتی و راه‌اندازی کمپین‌های خود در نظر داشته باشید.


مخاطبان خود را در شبکه‌های اجتماعی بشناسید


همه کاربران شبکه‌های اجتماعی یکسان نیستند و در گام اول باید مخاطب هدف خود را در این پلتفرم‌ها پیدا کنید. شناخت مخاطبان بر اساس سن، جنسیت و محل جغرافیایی، نخستین گام در تفکیک آنهاست که باید به درستی انجام بگیرد تا نیاز این نوع مخاطبان را شناسایی کرده و تبلیغات خود را با توجه به نیاز بازار تنظیم کنید.


پس از شناخت مخاطبان می‌توانید محصولات و خدمات‌تان را برای کاربرانی عرضه کنید که به این محصولات و خدمات نیاز دارند. از سوی دیگر، رسیدن به یک رابطه شخصی‌تر با مخاطبان نیز از جمله رویکردهایی است که به مرور بین برندها و کاربران شبکه‌های اجتماعی شکل خواهد گرفت که در این صورت می‌توانید به داشتن مشتریان واقعی و وفادار امیدوار باشید.


کاربران واقعی شما بازوهای تبلیغاتی شما هستند


شاید جالب به نظر برسد که دنبال‌کنندگان محصولات و خدمات شما، خصوصا کاربرانی که نگاه مثبتی به محصولات‌تان دارند، یک ابزار تبلیغاتی مناسب در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. دریافت لایک و کامنت از سوی این مخاطبان باعث ارتقاء هویت برند شما خواهد شد.


بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تنها به معنای معرفی محصولات و خدمات برندتان نیست؛ گاهی اوقات می‌توانید از طریق انتشار محتوای آموزشی و مناسب، با کاربران خود وارد تعامل شده و از آنها لایک و کامنت دریافت کنید که این فرایند به طور غیرمستقیم، نظر سایر کاربران را نیز به سمت شبکه اجتماعی شما جلب خواهد کرد.


بر همین اساس یکی از ارکان مدیریت شبکه‌های اجتماعی، بررسی محتوایی است که منتشر می‌کنید؛ به این صورت که از طریق تجزیه و تحلیل محتواهای منتشر شده متوجه می‌شوید که کدام یک از انواع محتوا نظرات کاربران را به سوی خود جلب کرده است و در ادامه به تقویت محتوای مذکور خواهید پرداخت.


 ارائه محتوای خلاق در سوشال مدیا


همانطور که ذکر شد سوشال مدیا مارکتینگ به یک فرایند بازاریابی رقابتی تبدیل شده است و در این میان برندی موفق خواهد بود که محتوای متفاوت‌تر و در عین حال خلاقانه‌تری را ایجاد کند. بر همین اساس نیز باید از طریق همکاری با بازاریابان خبره و آژانس‌های تبلیغاتی کاربلد، محتوایی را که در انواع شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهید، به گونه‌ای خلاقانه طراحی کنید.


 راه‌اندازی کمپین‌های آزمایشی


فرض کنید که مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده‌ و محتوایی خلاقانه را برای شبکه‌های اجتماعی متناسب با برند خود آماده کرده‌اید؛ آیا در این شرایط باید فرایند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت گسترده شروع کنید؟


پیشنهاد ما این است که بودجه‌بندی درستی نسبت به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و در گام اول، کمپین‌ خود را با بودجه کمتر و در فضای کوچک‌تری آغاز کنید. این فرایند ضمن اینکه باعث صرفه‌جویی در بودجه شما می‌شود، امکان تجزیه و تحلیل کمپین تبلیغاتی را نیز فراهم می‌کند و باعث می‌شود یک بازخورد فوری از سمت مخاطبان هدف خود دریافت کنید. در صورت مثبت بودن این بازخورد، می‌توانید کمپین‌تان را در طیف گسترده‌تری ادامه دهید.


تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به همین جا ختم نمی‌شود و مطمئنا نکات دیگری نیز در این فرایند وجود دارد که توجه به آنها باعث ارتقاء کمپین‌های تبلیغاتی در فضای سوشال خواهد شد. استفاده از تخصص افرادی که در این حوزه حرفه‌ای هستند به موفقیت هرچه بیشتر شما در این زمینه کمک شایانی خواهد کرد.


شما می‌توانید با مراجعه به آژانس دیجیتال مارکتینگ مگنت (www.magnetdigitalagency.com) با ویژگی‌های پلتفرم اسپیک که به عنوان پلتفرم تبلیغات و مدیریت شبکه‌های اجتماعی معرفی شده است، آشنا شوید.


 اسپیک با ارائه پنل تخصصی و با بر عهده گرفتن انتشار و مدیریت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام، محتوای تبلیغاتی را به طور گسترده‌ای انتشار می‌دهد و همچنین گزارش تحلیلی از کمپین شما و وضعیت ناشران به شما ارائه می‌دهد.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر