صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد

لزوم بازنگری و بروز رسانی اساسنامه سازمان تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اتخاذ تمهیدات لازم به منظور بازنگری و بروز رسانی اساسنامه سازمان تامین اجتماعی با مشارکت فعال و مدیر شرکای اجتماعی سازمان بر اساس اصل سه جانبه گرایی تاکید کرد.
کد خبر : 57808

به گزارش گروه اجتماعی آنا، رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در آغاز سال سوم فعالیت خود با دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کردند.


در این دیدار که دکتر فیروز آبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز حضور داشتند، گزارشی از عملکرد دو ساله هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از جمله مدیریت و ساماندهی امور، نظام سازی، برنامه راهبردی، بروز رسانی فرآیندهای مالی، بودجه‌ای و شرکت داری (مجامع عمومی) ارائه و مسائل روز سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با تشکر و قدردانی از عملکرد دو ساله هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و به ویژه حفظ انسجام و انتظام و سازمانی امور داخلی هیات مدیره و نیز تعاملات مثبتی که هیات مدیره با ارکان عالی تصمیم گیری، اجرایی و نظارتی طی این مدت داشته است، بر تداوم و تقویت این امور در ادامه راه تاکید کرد.


وی با تاکید بر لزوم رعایت احترام به ذینفعان اصلی سازمان تامین اجتماعی یعنی بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان در پاسخگویی و خدمات رسانی واحدهای بیمه‌ای و درمانی و تکریم آن در فرآیند ارائه خدمات، مقرر کرد تا اصول پاسخگویی و احترام، تکریم و آگاه سازی و رعایت حقوق ذینفعان به عنوان منشور اخلاقی مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سرحد کار آنان قرار گرفته و از طریق ساز و کارهای آموزشی، مدیریتی، نظاریتی و ... مورد رصد و پیمایش باشد و در ارزشیابی‌ها لحاظ شود.


همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ریاست هیات امناء سازمان تامین اجتماعی را نیز بر عهده دارد بر اتخاذ تمهیدات لازم به منظور بازنگری و بروز رسانی اساسنامه سازمان تامین اجتماعی با مشارکت فعال و مدیر شرکای اجتماعی سازمان بر اساس اصل سه جانبه گرایی تاکید کرد.


وی در این جلسه که دکتر کبریایی‌زاده، حیدری،مهدوی عادلی، مهندس ظفرزاده و مهندس سرخو رئیس، نائب رئیس و اعضای هیات مدیره و دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی حضور داشتند با تبیین نقش حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تامین مالی مربوط به خدمات رسانی به مردم و ذینفعان، گفت: بایستی نوع نگاه به این وزارتخانه از یک وزارت دارای ساختار «مدیریت هزینه‌ای» به یک وزارتخانه با ساختار «مدیریت درآمد – هزینه‌ای» تغییر کند.


ربیعی تصریح کرد: حوزه عمل این وزارتخانه بر اساس مشارکت‌های مالی و حرفه‌ای مردم (تعاونی‌ها)، مشارکت‌های داوطلبانه و بلاعوض (خیریه‌ها، سمن‌ها و ... ) مشارکت‌های بیمه‌ای افراد (سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی درمان و بازنشستگی) منابع قابل توجهی را تامین و تضمین نموده و می‌نماید که تاکنون صرف ذینفعان قانونی (بیمه شدگان ، مدد جویان و .. ) گردیده و در آینده نیز بایستی این نوع منابع تامین که باعث کاهش بار مالی دولت می‌شود، تقویت شود و توسعه یابد.


وی افزود: این نوع رویکرد تطابق زیادی با اصول اقتصاد مقاومتی دارد که بر توسعه عدالت بنیان، همه جانبه، اشتغال زا و مبتنی بر مشارکت مردم تاکید دارد.


دکتر ربیعی همچنین در ادامه جلسه بر شفاف سازی و محاسبه پذیری فعالیت‌های سازمان در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و سرمایه گذاری و اداره آنها تاکید کرد و گفت: باید تفکیک لازم بین حساب‌ها و ساختارهای درآمد – هزینه‌ای سازمان به ویژه در بخش درمان صورت پذیرد و الزامات قانونی کماکان مورد رعایت کامل قرار گیرد.


در پایان وزیر تعاون بر لزوم ارتقای سلامت اداری و مقابله نظامند، موثر و فعال با پدیده فساد اداری به منظور سالم سازی محیط های اداری تاکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر