صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دهقانی فیروزآبادی:

نتایج سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای حمایت از مراکز رشد، ارزیابی وضعیت عملکردی آن‌ها و به منظور حرکت به سمت ایجاد مراکز رشد تخصصی، سطح‌بندی این مراکز انجام شد.
کد خبر : 577250

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اعلام نتایج سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مستندات ارسالی مراکز رشد کشور از طریق سامانه ارزیابی و سطح‌بندی مراکز رشد مورد بررسی قرار گرفته است.


وی افزود: این مستندات شامل قراردادهای هسته‌ها/واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده، میزان درآمدها و هزینه‌های صورت گرفته در این مراکز، تعداد دوره‌های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب‌وکار، استارت‌آپ‌ها، چالش‌های فناوری، تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت هستند، زیرساختارهای فناوری در مراکز رشد و سایر موارد دیگر است.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بر اساس نتایج ارزیابی‌ها، مراکز رشدی که امتیاز ۶۰۰ و به بالا را اخذ کرده‌اند موفق به کسب سطح یک، شده‌اند. مراکز رشد سطح یک عبارت از مرکز رشد واحد اصفهان، قزوین، مرکز رشد گیاهان دارویی واحد اصفهان، مشهد، اراک، تهران جنوب، اهواز، علوم و تحقیقات تهران و مرکز رشد واحد اردبیل هستند.


دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: مراکز رشدی که امتیاز ۳۰۰ و به بالا را اخذ کرده،  موفق به کسب سطح دو شده‌اند که عبارتند از مرکز رشد واحد رودهن، کرج، دورود، تهران شمال، زنجان، رشت، ساری، نجف‌آباد، سنندج، ایلام، سیرجان، دزفول، قائمشهر، زاهدان، بجنورد و مرکز رشد واحد قوچان. همچنین مراکز رشدی که کمتر از ۳۰۰ امتیاز را کسب کرده‌اند در سطح سه، قرار می‌گیرند.


وی افزود: ارزیابی دقیق مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت‌های این مراکز شناسایی شده و به منظور رفع آن‌ها از طریق فعالیت‌های توانمندسازی مدیران مراکز رشد اقدام کرد.  از سوی دیگر شناسایی مراکز رشد فعال به ایجاد سراهای نوآوری کمک می‌کند.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس بخشنامه، میزان حق سرپرستی مدیران مراکز رشد بر اساس این سطح‌بندی است که باعث ایجاد انگیزه در مدیران فعال و توانمند این مراکز خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۱۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر