صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۴
4 خبر/

بررسی تفاوت روش تحلیل شبکه و تحقیق در شبکه‌های اجتماعی از سوی دانشجوی واحد تهران مرکزی

دانشجوی مقطع دکتری رشته جامعه‌شناسی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران مرکزی با معرفی نظریه شبکه، به بیان تفاوت میان روش تحلیل شبکه و تحقیق در شبکه‌های اجتماعی پرداخت.
کد خبر : 57716

به گزارش آنا، علی فلاحی با ترسیم پارادایم‌های نظری مربوط، به ارتباط تنگاتنگ علوم اجتماعی، روان‌شناسی، ریاضیات، جغرافیا، پزشکی و سایر علوم با این روش اشاره و برخی از دستاوردهای نوین این روش را معرفی کرد.


وی ۲۰ مورد از تحقیقات انجام شده در سطوح مختلف این روش در دهه اخیر که منجر به شکل گیری نظریات بنیادین و کاربردی شد را عنوان کرد.


فلاحی افزود: در تحقیقات و پژوهش‌های جاری کمتر به پتانسیل‌های قابل ملاحظه تحلیل شبکه در بعد روش‌شناختی و نظری توجه می‌شود در صورتیکه در علوم انسانی به ویژه در جامعه‌شناسی، می‌توان ارتباط نظریه‌های موجود را با آن چیزی که روش تحلیل شبکه از لحاظ مسیر جستجو می‌کند را آشکار ساخت.


عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران مرکزی با مثال‌های عینی و کاربردی ارتباط روش تحلیل شبکه را با علوم پزشکی، جغرافیا، ریاضیات، روان‌شناسی، مدیریت، زیست‌شناسی، اقتصاد، علم سنجی، مدیریت و انسان‌شناسی بیان کرد و افزود: تحلیلگران شبکه به فلسفه‌پردازی در زمینه ساختار‌ها علاقه‌ای ندارند و بیشتر به برسی دقیق تجربی و روش‌شناختی انواع شبکه‌ها علاقمندند.


وی همچنین به شبکه‌های سازمانی، رسانه‌های اجتماعی و انواع شبکه‌های اجتماعی مجازی و ویژگی‌های آنها پرداخت و ارتباط بین نظریه شبکه با شکل گیری شبکه‌های اجتماعی مجازی را تببین کرد.


دانشجوی مقطع دکتری رشته جامعه‌شناسی واحد تهران مرکزی با معرفی چگونگی انجام انواع روش‌های کمی و کیفی در بستر شبکه‌های اجتماعی مجازی از این شبکه‌ها به عنوان موضوعی جذاب برای محققان و پژوهشگران یاد کرد و گفت: ضروری است با این فضا به عنوان یک واقعیت اجتماعی جدید برخورد کنیم و نقاط قوت و ضعف این بستر را به صورت علمی و تحلیلی باز‌شناسی کنیم.


در پایان به معرفی انواع نرم‌افزارهای موجود برای تحلیل داده‌های شبکه‌ای به نقاط قوت و ضعف آنها پرداخت و ضمن بررسی و نقد انواع منابع داخلی و خارجی موجود (کتاب، پایان نامه و مقاله) به سوالات حاضران در این زمینه پاسخ داد.


حضور واحد تهران مرکزی در چهاردهمین همایش دبیران هم اندیشی دانشگاه‌های سراسرکشور


مرکز هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در همایشی که همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در مشهد مقدس برگزار شد همگام با سایر دانشگاهیان با آرمان‌های دکتر شهید مفتح تجدید بیعت کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیران هم‌اندیشی در نشست ویژه‌ای، در چهار کمیسیون دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های پیام نور و فرهنگیان مشارکت داشته‌اند و درباره مسائل مبتلا به، به بحث و تبادل نظر پرداختند.


میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با توجه به سیر تحول مسائل اجتماعی و فرهنگی در کشور سخنانی گفت و همچنین درباره مسائلی همچون اعتیاد، حاشیه نشینی، فقر و... به بحث و گفت‌و‌گو پرداخت.


در این کمیسیون‌ها طاهره فهیمی نجم رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و مسئول اجرایی مرکز هم اندیشی استادان واحد تهران مرکزی به نمایندگی از دکتر علیرضا فیض بخش دبیر هم اندیشی استادان و نخبگان در چهاردهمین همایش دبیران هم اندیشی دانشگاه‌های سراسر کشور با قرائت متن پیام این دبیر را مبنی بر ضرورت هم اندیشی مستمر میان استادان به بیان پیشنهاداتی برای هر چه بهتر برگزار شدن کارگاه‌های هم‌اندیشی و ایجاد بستر مناسب برای رشد و تعالی اعضای هیات علمی عنوان کرد.


سخنرانان ویژه این همایش حجت الاسلام دکتر ساداتی‌نژاد رئیس مرکز هم اندیشی استادان، حجت الاسلام محمدیان رئییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی بودند.


مرکز هم‌اندیشی استادان واحد تهران مرکزی سال گذشته در میان مراکز هم اندیشی سراسر کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.


چاپ مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در کشور کانادا


«بررسی رابطه بین استقلال (خود گردانی) و رفتارهای ذهنی، زبانی مدرسین زبان انگلیسی» عنوان مقاله مشترک دکتر عبدالله برادران عضو هیات علمی و رئیس دانشکده زبان‌های خارجی واحد تهران مرکزی و احسان حسین‌زاده دانشجوی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی در ژورنال معتبر آموزش زبان انگلیسی ELT جلد هشتم شماره هفتم در کشور کانادا، به چاپ رسید.


«بررسی رابطه بین استقلال (خود گردانی) و رفتارهای ذهنی، زبانی مدرسین زبان انگلیسی» عنوان مقاله علمی مقاله مشترک دکتر عبدالله برادران و احسان حسین‌زاده است که در مجله‌ای به نام: English Language Teaching Canadian Center Of Science And Education به چاپ رسیده است.


درچکیده این مقاله آمده است: «در این مقاله با استفاده از دو پرسش نامه، مربوط به استقلال مدرسین (pearson، Moomaw ۲۰۰۵) و دیگری مرتبط با رفتارهای ذهنی، زبانی مدرسین (رضا پیش قدم، ۲۰۱۱) در بین ۱۶۲ نفر از مدرسین آموزش زبان انگلیسی در تهران توزیع و نظر خواهی شد که در ‌‌نهایت ۱۲۹ پرسش نامه تایید و با دقت مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق پس از تحلیل اطلاعات دریافتی رابطه بین خودگردانی مدرسین و رفتارهای ذهنی بر اساس فرمول Spearman مورد تایید قرارگرفت.


سخنرانی علمی با موضوع کالبد‌شناسی مذاکره هسته‌ای ایران و آمریکا تا حصول برجام و تصویب قطعنامه‌ ۲۲۳۱
سخنرانی علمی با موضوع کالبد‌شناسی مذاکره هسته‌ای ایران و آمریکا تا حصول برجام و تصویب قطعنامه‌ ۲۲۳۱ ایران در دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
دانشیار روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ در وین در۲۳ تیرماه ۹۴ به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ روابط بین الملل محسوب می‌شود.


دکتر حبیب الله ابوالحسن شیرازی خاطرنشان کرد: موفقیت مذاکرات هسته‌ای میان تهران و کشورهای ۱+۵ نمونه‌ای از اهمیت و پافشاری نسبت به سیاست و دیپلماسی بین المللی به شمار می‌رود و اساس ثبات در منطقه خواهد بودو می‌توان این توافق را یک پیروزی برای دیپلماسی توصیف کرد.


مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی افزود: پس از دوسال مذاکره، توافقی بلندمدت بین ایران و کشورهای۱+۵ درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های ایران حاصل شد. شورای امنیت سازمان ملل در ۲۰ ژوییه ۲۰۱۵ (۲۹ تیر ۱۳۹۴) با تصویب قطعنامه‌ ۲۲۳۱برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) را مورد تأیید قرار داد. قطعنامه شورای امنیت اجازه انتقال تجهیزات مرتبط هسته‌ای خاص از ایران، تغییر دو آبشار در تاسیسات فردو و به روزرسانی راکتور اراک را می‌دهد. این قطعنامه علاوه‌ بر این اجازه انتقالات و فعالیت‌های لازم برای اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خاص تعیین شده در برجام را بلامانع می‌داند. شورای اتحادیه اروپا هم با انتشار بیانیه‌ای اولین اقدامات حقوقی که به صورت رویه‌هایی مکتوب برای آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک درآمده را تصویب کرد.


شیرازی با بیان اینکه دیدگاه‌ها درباره مواد توافق هسته‌ای مختلف است، ادامه داد: غرب آن را توافقی خوب و عادلانه توصیف کرده و ایران معتقد است این توافق در پاسخ به خواسته ملت صورت گرفته است اما اسرائیل این توافق را به رسمیت نشناخته است. به طوری که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل این توافق را یک اشتباه تاریخی دانسته است. کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که این توافق نوعی پوشش بین المللی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران است. واکنش‌ها به این توافق مختلف است و در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان از آن استقبال کرده‌اند اسرائیل به شدت با آن مخالفت و عربستان نسبت به آن ابراز تردید کرده است. اسرائیل در راس کشورهای متضرر از این توافق است، مسئولان اسرائیلی معتقد هستند که ایران با این توافق جایزه بزرگی به دست آورده است جایزه‌ای که حجم آن صد‌ها میلیارد دلار است و ایران با چنین جایزه‌ای می‌تواند به هژمونی خود در منطقه و جهان ادامه دهد و این یک اشتباه تاریخی است.


این مقاله به بررسی و تحلیل محتوای مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا تا حصول برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت می‌پردازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر