صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۴

رئیس واحد جویبار : پژوهش‌محوری سبب تقویت روحیه تتبع و ابتکار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار گفت: آموزش و پژوهش دو موتور محرکه هستند و پیشرفت و توسعه آموزش منوط به تحولات در پژوهش است و پژوهش محوری سبب تقویت روحیه تتبع و ابتکار می‌شود.
کد خبر : 57692

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر جانباز قبادی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره تولید علم، محصولات پژوهشی باید به تولید علم برسد تا از علوم وارداتی بی‌نیاز شویم در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی نیز کارنامه درخشانی در پژوهش دارد و رتبه‌های بسیار خوبی در سطح آسیا و جهان کسب کرده است و از زمانی که دکتر میرزاده رئیس دانشگاه را به عهده گرفتند توصیه وی و مبنای حرکت واحدهای دانشگاهی به سمت عدم وابستگی به شهریه دانشجویان و حرکت به سوی پژوهش و طرح‌های دانش‌بنیان است.


وی با توجه به نحوه شهادت مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: در زمانی که دانشگاه‌ها به سمت عرصه سکولاریسم و غرب‌زدگی حرکت کرده بودند بزرگوارانی مانند شهید مفتح در مقابل تهاجمات غرب‌زدگی ایستادند و به روشنگری نسل جوان در دانشگاه‌ها پرداختند و نگذاشتند بین این دو حوزه بزرگ فاصله ایجاد شود.


دکتر سیدمهدی کریمی معاون پژوهش و فناوری واحد جویبار نیز گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی استادان دانشگاه ارائه داد و از دو طرح دانش بنیان واحد جویبار که به زودی به مرحله اجرا در می‌آید خبر داد و از استادان خواست که با همکاری در طرح‌های دانش بنیان کمک کنند تا دانشگاه به اهداف خود در این زمینه دست یابد.


قبادی: در زمانی که دانشگاه‌ها به سمت عرصه سکولاریسم و غرب‌زدگی حرکت کرده بودند بزرگوارانی مانند شهید مفتح در مقابل تهاجمات غرب‌زدگی ایستادند و به روشنگری نسل جوان در دانشگاه‌ها پرداختند و نگذاشتند بین این دو حوزه بزرگ فاصله ایجاد شود

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران هم در این مراسم که با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه دانشگاه همراه بود، اظهار کرد: بر‌ترین واجبات علم و تحقیق و پژوهش است همانطور که امام علی (ع) فرمودند هیچ عبادتی بالا‌تر از تحقیق و پژوهش نیست.


حجت‌الاسلام دکتر حسین ابراهیمیان افزود: دانشمندان غربی در کتاب‌های خود اعتراف کردند که آن زمان که در کل اروپا آزمایشگاه، کتابخانه و بیمارستانی وجود نداشت مسلمانان پیشرفته‌ترین بیمارستان، مدرن‌ترین کتابخانه‌ها و معتبر‌ترین دانشگاه‌ها را داشتند و آثار دانشمندان اسلامی گویای این مطلب است.


وی تأکید کرد: باید به دانشمندان و مخترعان بها داد و و روحیه علم اندوزی و دانش و پژوهش را باید در استاد و دانشجو زنده نگهداشت.


ابراهیمیان نشانه‌های محقق بر‌تر، آداب تحقیق و ثمرات نتایج تحقیق از منظر امام علی (ع) را بیان کرد.


در ادامه نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره ایجاد الگوی ایرانی اسلامی گفت: برای تحقق این مدل باید شعار جدایی دین از سیاست کم رنگ شود همانطور که شهید مفتح، شهید مطهری و دیگر علما به دنبال این بودند که فاصله‌ای که به واسطه روح استعمارگری در زمان قاجار و پهلوی افتاده بود را از بین ببرند.


مهندس مهدی علیپور افزود: وقتی هدف داشتن کشور مقتدر و بدون وابستگی است حوزه و دانشگاه می‌توانند در دو خط موازی برای رسیدن به این هدف تلاش کنند و نه روح علمی از حوزه فاصله بگیرد و نه روح معنویات و دینی از دانشگاه دور شود و یکی از مولفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی همین موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه بود.


مراسم با اهدای جوائز به پژوهشگران فعال واحد جویبار به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر