صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اسکندری در گفت‌وگو با آنا تشریح کرد؛

جزئیاتی از روند آموزش مجازی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تأکید کرد: مشکلاتی که سامانه «وادانا» با آن مواجه بوده، اختلال در آن طی ساعت‌های اوج بار است که مقرر شده کلاس‌ها در ساعات غیر اوج مصرف برگزار شود.
کد خبر : 576859

علی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا وضعیت آموزش مجازی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک را تشریح و اظهار کرد: اسفند سال ۹۸ با آغاز فراگیری بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه و کلاس‌ها، شورای آموزش مجازی به دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک تشکیل و مأمور به یافتن راه‌حلی عاجل برای برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی شد.


وی اضافه کرد: اواخر اسفند در واحد الکترونیکی، دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه راهکار سامانه آموزش مجازی یکپارچه واحدهای دانشگاهی را در فضای آموزش مجازی فعال کرد و در این راستا ستادی نیز در هر استان و واحد تشکیل شد تا هماهنگی‌های لازم برای ارسال و دریافت اطلاعات برای راه‌اندازی سامانه آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم به استادان و دانشجویان را انجام دهد.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بیان کرد: با فعالیت تیم پشتیبانی به‌صورت تلفنی پاسخگو و رفع‌کننده مشکلات استادان و دانشجویان برای اتصال و استفاده از سامانه آموزش الکترونیکی بودیم و در راستای آموزش و آشنایی استادان و دانشجویان با سامانه آموزشی الکترونیک و رفع مشکلات آنها در همان مقطع زمانی تعدادی ویدیو آموزشی از طرف تیم پشتیبانی استان مرکزی آماده و در اختیار استادان و دانشجویان قرار گرفت.


اسکندری یادآور شد: در نیمسال تحصیلی گذشته نیز سامانه‌ای برای برگزاری امتحانات به‌صورت مجازی در استان مرکزی راه‌اندازی، امتحانات در بستر آن سامانه برگزار و در نیمسال بعدی سامانه «وادانا» به سیستم متمرکز امتحانات تجهیز شد.


مشکلات جدید سامانه «وادانا» چیست؟


وی مطرح کرد: در ابتدای امر مشکلات بسیاری در مسیر راه‌اندازی سامانه «وادانا» وجود داشت، ازجمله اینکه منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای راه‌اندازی سامانه در اختیار نبود و سامانه با محدودیت‌های بسیاری مواجه شد؛ اما به‌تدریج در تابستان ۹۹ با تجهیز بیشتر سرورها و اختصاص پهنای باند بیشتر با آغاز نیمسال اول تحصیلی ۹۹-۴۰۰ سامانه بدون مشکلات قبلی به کار خود ادامه داد.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تبیین کرد: با راه‌اندازی سامانه آموزشیار نیاز به تغییراتی در سامانه برای دریافت و به‌روزرسانی اطلاعات از سیستم آموزش سیستم آموزش مجازی وجود داشت که انجام این فرآیند نیز به پایان رسیده و سامانه به‌طور خودکار اطلاعات را از سامانه آموزشی دریافت کرده و خود را به‌روز می‌کند.


اسکندری افزود: ازجمله مشکلاتی که سامانه «وادانا» با آن مواجه بوده، اختلال در سامانه طی ساعت‌های اوج بار است که مقرر شده کلاس‌ها با هماهنگی استادان و دانشجویان در ساعات غیر اوج مصرف سامانه برگزار شود و از سوی دیگر همکاران واحد الکترونیکی در حال تجهیز و افزایش امکانات سخت‌افزاری و پهنای باند برای رفع این مشکل هستند و اختلالات جزئی کماکان در ارتباط سامانه «وادانا» با سامانه آموزشی دیده شده که با همکاری پشتیبانان سامانه مشکلات به‌صورت موردی بررسی و به‌روزرسانی می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر