صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

سؤال نماینده تهران از شریعتمداری درباره حذف شتاب‌زده دفترچه‌های تأمین اجتماعی

نماینده تهران در مجلس از وزیر رفاه سؤالی را درباره ایجاد سردرگمی و نارضایتی مردم از تحمیل هزینه‌های آزاد دارو و درمان در شرایط دشوار اقتصادی و حذف شتاب‌زده دفترچه‌های تأمین اجتماعی و عدم به‌کارگیری تمهیدات لازم چیست؟ مطرح کرد.
کد خبر : 576617

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سؤالی را از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد.


خلاصه سؤال:


دلایل عدم توجه به‌صرفه و صلاح اقتصادی مردم و ایجاد سردرگمی و نارضایتی آنان به جهت تحمیل هزینه‌های آزاد دارو و درمان در شرایط دشوار اقتصادی، در خصوص حذف شتاب‌زده دفترچه‌های تأمین اجتماعی و عدم به‌کارگیری تمهیدات لازم چیست؟


شرح سؤال:


جناب آقای وزیر


بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، دولت موظف است حمایت‌های بهداشتی درمانی را برای یکایک افراد کشور تأمین نماید. علیرغم انجام، برنامه ششم سند توسعه کشور، سازمان تأمین اجتماعی به نفع خود وبر خلاف اصل بالا و صرفه و صلاح مردم سراسر کشور، از ابتدای اسفند سال گذشته بدون اتخاذ تمهیدات لازم اقدام به حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی نموده است. لطفاً بررسی و پاسخ دهید.


- ۱ دلایل تعجیل و عدم تعامل و اطلاع‌رسانی ناکافی در آموزش فرآیند نسخه‌نویسی و هماهنگی با داروخانه‌ها و مراکز درمانی و پزشکان چیست؟


۲- به گفته مدیرکل معاون سازمان تأمین اجتماعی، در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۱ در حال حاضر ۵۰ درصد فرایند نسخه‌نویسی در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در استان تهران و ۷۷ بیمارستان در سطح کشور به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که بقیه مراکز در دست اقدام است. لذا زمان اتمام نصب نرم‌افزار باقی مراکز چه زمانی است؟ ضمناً خسارات وارده به بیمه‌شدگان به‌واسطه پرداخت نقدی چگونه مستردد می‌گردد؟


۳- مکانیسم‌های تشویقی و تنبیهی بر عملکرد صحیح، مراکز درمانی و داروخانه‌ها و پزشکان چگونه است؟




انتهای پیام/۴۱۶۳/


انتهای پیام/

برچسب ها: زهره الهیان
ارسال نظر