صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نرسی قربان: نفت حربه‌ عربستان برای فشار بر ایران و روسیه است

این روزها کاهش قیمت نفت دل‌نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است و مسئولان را به مرحله‌ای رسانده که قیمت این محصول به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد دولت را برای بودجه سال 95 دو نرخی در نظر بگیرند.
کد خبر : 57583

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، با اینکه میزان عرضه نفت در بازار جهانی بیش از تقاضای آن شده اعضای اوپک هنوز نتوانسته‌اند برای رسیدن به سقف تولیدی مناسب به توافق برسند.


همچنین قیمت نفت برنت یا نفت سبک آمریکا نیز سیر نزولی را طی می‌کند و به نظر می‌رسد کنترل این روند از دست خارج شده باشد.


در این راستا با توجه به اینکه تحریم‌ها در حال برداشته شدن است شاید شرایط برای ایران اندکی تغییر کرده باشد و مثبت تلقی شود.


یک کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه تحولات قیمت نفت دیروز و امروز اتفاق نیفتاده است، گفت: این نوسانات سال‌ها شرایط را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.


نرسی قربان با بیان اینکه آزادسازی ذخایر ارزی ایران و نه قیمت نفت در شرایط برجام مهم است، افزود: علاوه بر آزاد شدن ذخایر ارزی ایران روابط بانکی نیز باز شده است و این امر به شکوفایی اقتصاد ایران کمک می‌کند.


وی به تاثیر قیمت نفت بر اقتصاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: در هر شرایطی قیمت نفت با کاهش خود تاثیرات منفی و با افزایش خود تاثیرات مثبتی بر اقتصاد خواهد گذاشت.


قربان با تاکید بر اینکه عدم تمایل عربستان به کاهش تولید نفت یک مسئله سیاسی است، اظهار کرد: عربستان قصد دارد با این اقدام خود کشورهای ایران و روسیه را تحت فشار قرار دهد.


این کارشناس انرژی اضافه کرد: تاثیر کاهش قیمت نفت در اقتصاد عربستان به اندازه تاثیری است که بر اقتصاد ایران می‌گذارد و در واقع هر یک دلار ضرر ما معادل با 9 دلار زیان آنهاست.



انتهای پیام/

ارسال نظر