صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
جواد امام در گفت‌وگو با آنا:

ظریف می‌تواند یکی از گزینه‌های مورد نظر اصلاح‌طلبان باشد

عضو نهاد اجماع‌ساز گفت: با توجه به نوع نگاه و تعاملی که ظریف با دنیا داشته و دنبال تنش‌زدایی بوده، او می‌تواند یکی از ظرفیت‌ها باشد.
کد خبر : 575669

جواد امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاسی خبرگزاری آنا در پاسخ به اینکه در صورت احراز نشدن صلاحیت کاندیدای مدنظر نهاد اجماع‌ساز آیا اصلاح‌طلبان از حضور در انتخابات کناره‌گیری می‌کنند یا خیر؟ گفت: براساس مصوبه نهاد اجماع‌ساز که در واقع مصوب کل احزاب است، باید در انتخاباتی شرکت کنیم که اصول و مفهوم اولیه انتخابات از قبیل رقابتی، آزاد، عادلانه و قانونی بودن در آن در نظر گرفته شود. لذا اصلاح‌طلبان در انتخاباتی که در تراز قانون اساسی باشد شرکت می‌کنند.


عضو نهاد اجماع‌ساز افزود: همچنین نامزدی که مورد اجماع اصلاح‌طلبان باشد و خصوصیات اصلی و شاخص‌هایی که برایش تعریف شده و جامعه او را به عنوان یک کاندیدای اصلاح‌طلب بشناسند و مورد اقبال جامعه باشد، مورد حمایت نهاد اجماع‌ساز خواهد بود. موارد مذکور در واقع مصوبات مجموعه احزاب اصلاح‌طلب برای ورود به عرصه انتخابات است. بنابراین  اگر این شرایط فراهم نشود، عملاً امکان معرفی نامزد نداریم.


امام با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال تحریم انتخابات نیستند، تصریح کرد:اگر قرار بود اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کنند، نهاد اجماع‌ساز را تشکیل نمی‌دادند و تلاش نمی‌کردیم و در صحنه حاضر نمی‌شدیم. در حال حاضر به نظر می‌رسد اکثریت جامعه خواستار انتخابات رقابتی هستند.


این چهره اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط کاندیداهای اصول‌گرا با فراغ بال برای خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند در صورتی که نحوه ورود و تأیید صلاحیت‌ کاندیداهای اصلاح‌طلب تا دقیقه ۹۰ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


امام در واکنش به اینکه آیا ظریف به‌عنوان چهره اصلاح‌طلب شناخته می‌شود که در صورت اعلام کاندیداتوری بتواند حمایت نهاد اجماع‌ساز را داشته باشد؟ یادآور شد: به هر صورت ظریف هم می‌تواند یکی از گزینه‌های مورد نظر اصلاح‌طلبان باشد. به عبارت دیگر با توجه به نوع نگاه و تعاملی که ظریف با دنیا داشته و دنبال تنش‌زدایی بوده، او هم می‌تواند یکی از ظرفیت‌هایی باشد که مورد نظر نهاد اجماع‌ساز واقع شود.


انتهای پیام/۴۱۵۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر