صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۲ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
تازه‌های نشر دانشگاه آزاد اسلامی؛

کتاب «آسیب‌شناسی فرهنگی ایران امروز» تألیف شد

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار کتاب «آسیب‌شناسی فرهنگی ایران امروز، مسائل و راهکارها» را تألیف کرد.
کد خبر : 575546

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گرمسار، حجت‌الاسلام سعدالله حسنی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار کتاب آسیب‌شناسی فرهنگی ایران امروز، مسائل و راهکارها را تألیف کرد.


حسنی در تألیف این کتاب با تلفیق رویکردهای دینی و اجتماعی دو هدف شناسایی مهم‌ترین اکیپ‌های فرهنگی ایران امروز در سه حوزه هنجارها، ارزش‌ها و باورها و ارائه راهکارهایی برای برون‌رفت از آنها را مورد بررسی قرار داده است.


چهار فصل مبانی نظری، مهم‌ترین اکیپ‌های ایران امروز، عوامل تأثیرگذار در پیدایش اکیپ‌ها و راهکارهای برون‌رفت از اکیپ‌های فرهنگی با استفاده از آیات و روایات مباحث مطرح‌شده در این کتاب است.


سعدالله حسنی در مقدمه این کتاب، آسیب‌شناسی فرهنگی را مقدمه رشد و تعالی فرهنگی بیان کرده و آورده است: هویت فرهنگی ما و رهایی نسل جدید از تکثر فرهنگی، در گرو نگاه واقع‌بینانه است و آسیب‌های فرهنگی به دلیل تأثیر ویرانگرشان چنان در متن جامعه نفوذ می‌کنند که از درون هسته مقاومت افراد سست شده و با نهادینه‌شدن ضدفرهنگ‌ها و ارزشی‌شدن ضدارزش‌ها، در نهایت به استحاله فرهنگ رایج جامعه پرداخته و سرانجام با بروز و شکل‌گیری فرهنگی جدید، ملتی را از درون دچار تغییر هویت و فروپاشی می‌کنند.


مدرس گروه معارف واحد گرمسار با طرح این پرسش که آسیب‌های فرهنگی و راهکارهای برون‌رفت از آنها کدامند؟ کوشیده است تا آسیب‌های فرهنگی جامعه فعلی ایران را در حوزه هنجارها، ارزش‌ها و باورها با تأکید بر خانواده، فرهنگ و اخلاق عمومی از دیدگاه آموزه‌های دینی و عقلی تحلیل و بررسی و رابطه متغیرهای آن را بیان و عوامل بروز آسیب‌های فرهنگی در جامعه و راهکارهای برون‌رفت از آنها را ارائه کند.



انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر