صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۶ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق:

تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است

رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق اظهار داشت: تهدیدهای آمریکا علیه منطقه و ملت‌های مسلمان چیز تازه‌ای نیست و تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است.
کد خبر : 574788

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع با رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق دیدار و گفتگو کرد.


دبیر کل مجمع با اشاره به پدیده تکفیر به‌مثابه جریانی خطرناک در دنیای اسلام، گفت: علما و نخبگان برای این موضوع باید طراحی راهبردی داشته باشند تا با هم‌اندیشی بتوانند راهکاری برای حل این چالش دنیای اسلام ارائه کنند.


وی بر لزوم فعالیت‌های علمی و فرهنگی برای مبارزه با تکفیر تأکید و خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید به تقویت تقریب مذاهب اسلامی، گفت‌وگو و تفاهم بر سر مشترکات، پرهیز از اختلاف‌افکنی و نمودهای تشدید آن، بازگشت به قرآن و فهم دقیق رویکردهای قرآنی در جلوگیری از تفرقه و اتحاد دنیای اسلام را، در دستور کار و عمل خود قرار دهد.


در ادامه این دیدار سید عبدالقادر آلوسی تأکید کرد: توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها اکنون کاملاً آشکارشده و همین امر باعث تقویت اردوگاه حق‌طلبان و دوستداران اسلام شده است.


وی ادامه داد که تهدیدهای آمریکا علیه منطقه و ملت‌های مسلمان چیز تازه‌ای نیست و تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است.


سید عبدالقادر آلوسی تأکید کرد: امروز می‌بینیم که در پی رسوایی مزدوری‌های برخی حکام منطقه برای رژیم صهیونیستی و آمریکا، دفاع از ارزش‌های اسلامی و منافع امت اسلام حتی گسترده‌تر از قبل شده است.


این عالم اهل سنت عراق خاطرنشان ساخت که تحریم‌های یک‌جانبهٔ آمریکا علیه ایران اقدامی جنایت‌کارانه و تجاوز به یک ملت مسالمت‌جو محسوب می‌شود.


وی با اشاره به اینکه همبستگی و وحدت ایران، عراق و دیگر مسلمانان سبب افزایش قدرت است، گفت: برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز و جنگ‌طلبانه آمریکا در منطقه اتحاد و وحدت مورد تأکیدمان است.


رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق تأکید کرد: نهضت علمی ضد داعش که ابو مهدی مهندس آن را آغاز کرد، ادامه خواهیم داد زیرا به این وسیله می‌توانیم به‌سوی ریشه‌کن کردن جریان تکفیری پیش برویم.


انتهای پیام/4106/





انتهای پیام/

برچسب ها: حمید شهریاری
ارسال نظر