تاریخچه مدرنیته شدن آموزش و پرورش در ایران با نقش دارالفنون تکمیل میشود
به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی رئیس میراث فرهنگی استان تهران گفت: «کملطفیهای گذشته در هدایت طرحهای مرمتی مدرسه دارالفنون از سوی بعضی کارشناسان بعضا موجب شد تا مرمت بخشهایی از این اثر فرهنگی ارزشمند با روند کندی صورت پذیرد.»
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با اظهار اینکه فرصت زندگی برای آباد کردن است و امیرکبیر مصداق بارز یک آبادگر میهن دوست محسوب میشود عنوان کرد: «عشق و علاقه امیرکبیر به علم و پیشرفت کشور در ساخت دارالفنون تجلی یافت.»
خسروآبادی تاکید کرد: «تا آنجایی که قوانین و ضوابط به من اجازه دهد تلاش خواهم کرد تا فازهای بعدی مرمت دارالفنون زودتر از گذشته در کمیتههای تخصصی و شورای فنی میراث فرهنگی مورد ارزیابی و تایید قرار گیرد.»
وی با اظهار اینکه امیر کبیر در 164 سال پیش با دستان خالی و مشکلات و سنگاندازیهای متعددی که در مسیر راهش قرار گرفت اقدام به ساخت این مجموعه علمی و پژوهشی نمود تصریح کرد: «امروز کمترین وظیفه ما در ادامه راه این مردم بزرگ تلاش برای حفظ و احیای دارالفنون برای آیندگان است.»
خسروآبادی در سخنانش، میراث فرهنگی در بافت تاریخی منطقه 12 را هویتی به هم پیوسته و زنجیرهای معرفی کرد که قرار گرفتن هر یک از آنها کنار هم مانند پازلی تاریخ تهران را شکل خواهد داد.
وی ادامه داد: «تاریخچه مدرنیته شدن آموزش و پرورش در ایران با نقش دارالفنون در پازل هویتی پایتخت تکمیل خواهد شد که این فضای فرهنگی – تاریخی امروز میتواند محل برگزاری بسیاری از نشستهای علمی کشور در حوزه نظام آموزش و پرورش باشد.»
مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه بازسازی تالار امیرکبیر مدرسه دارالفنون با حضور محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار و از مهندسان، ناظران و مرمتگران این پؤوزه با اهدا لوح تقدیر و قدردانی شد.
انتهای پیام/