صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۵ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
مایکروسافت اعلام کرد؛

تجهیز سری جدید سرفیس به نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل

مایکروسافت قصد دارد در مدل‌های جدید سرفیس از نسل یازدهم تراشه‌های هوشمند اینتل استفاده کند.
کد خبر : 574690

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، تقریباً یک سال و نیم از معرفی و عرضه لپ‌تاپ‌های سرفیس 3 می‌گذرد و حالا مایکروسافت قصد دارد نسل چهارم این لپ‌تاپ‌ها را پس از تجهیز آن‌ها به پردازنده‌های قدرتمند نسل یازدهم شرکت اینتل عرضه کند. مدیران مایکروسافت مدعی هستند سرفیس‌های 4 از لحاظ توانایی سخت‌افزاری قابل مقایسه با نسل‌های گذشته نیستند.


البته مایکروسافت نمی‌خواهد همکاری خود را با ای‌ام‌دی(AMD) قطع کرده و همچنان در تعدادی از لپ‌تاپ‌های آینده این شرکت از  این تراشه‌های هوشمند استفاده می‌کند. سرفیس مدل 4 در اندازه‌های 13.5 و 15 اینچ طراحی خواهد شد و از تراشه‌های نسل یازدهم اینتل و پردازنده‌های شرکت ای‌ام‌دی در آن‌ها استفاده می‌شود. بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که سرعت پردازش داده‌ها در این نسل از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت حداقل 2 برابر بیشتر از گذشته است. همچنین این لپ‌تاپ‌ها دارای وب‌کم 720 پیکسل و درگاه‌های اتصال یواس‌بی نوع C و A هستند.


در یک سال گذشته شیوع بیماری کرونا ضربه سنگینی به اقتصاد کشورهای مختلف جهان زد ولی در این میان شرکت‌های فناوری به دلیل نیاز روزانه مربوط به دستگاه‌های دیجیتال و افزایش تقاضا برای محصولاتی نظیر لپ‌تاپ و گوشی هوشمند کمتر متحمل ضرر مالی شدند. حتی برخی از شرکت‌های فناوری تا این لحظه از دوران کرونا به عنوان فرصت استفاده کرده و سود کلانی را از فروش دستگاه‌های خود به‌دست آوردند. کارشناسان فناوری پیش‌بینی می‌کنند لپ‌تاپ سرفیس 4 نیز با استقبال مناسبی از سوی کاربران روبه‌رو شود.


فروش مدل 13.5 اینچی سرفیس 4 با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایت از پس فردا در کشورهای آمریکا، کانادا و ژاپن آغاز می‌شود. قیمت این لپ‌تاپ‌ها 999 اعلام شده و احتمالاً به زودی در سراسر دنیا عرضه می‌شود.


انتهای پیام/4144/

انتهای پیام/

برچسب ها: تراشه هوشمند
ارسال نظر