صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
آیت‌الله باقری بنابی:

رشد جوانی سالم توسط یک استاد، به‌منزله گسترش علم سالم است

استاد برجسته اخلاق و شاگرد شهید مفتح گفت: رشد یک جوان سالم توسط یک استاد به‌منزله گسترش علم سالم است.
کد خبر : 57433

به گزارش خبرنگارخبرگزاری آنا، آیت‌الله عبدالمجید باقری بنایی در نشست بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس عدالت دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد: چنانچه به ظرایف علوم دانشگاهی دقت شود، بهتر می‌توان خدا را ثابت کرد، حوزه و دانشگاه در واقع مکمل هم هستند گرچه سنگر‌هایشان متفاوت است.


استاد برجسته اخلاق و شاگرد شهید مفتح افزود: در تمامی رشته‌ها باید به خدا توجه شود به ویژه در رشته علوم انسانی با محوریت بشر ابدی به این امر پرداخته شود. هر چه هست برای خدا هست و هر چه برای خدا شد، ماندنی است.


باقری بنابی نکته‌های مدیریتی را یادآور شد و گفت: ایجاد انس و اعتماد متقابل در حوزه مدیریت برای دانشجو یا طلبه تازه وارد اهمیت زیادی دارد.


وی، ایجاد دقت در طهارت و پاکی با استفاده از برنامه‌های قرآن و اهل بیت و ایجاد روحیه امانت داری، صفا و صمیمیت و درستکاری در طلبه‌ها، ایجاد احساس مسئولیت و توجه در اجرای ضوابط حوزه را از ویژگی‌های مدیریت حوزه برای طلبه‌ها عنوان کرد.


باقری بنابی خطاب به دانشگاهیان توصیه کرد: در بدو ورود به کلاس و شروع درس با بسم الله الرحمن الرحیم و الحمدالله شروع شده با اعتقاد به اینکه ما ذره کوچک در برابر خداوند بزرگ، علم بی‌‌‌نهایت او هستیم و همه چیز در محضر خداست. همچنین برخورد با اخلاق محمدی توام با مطالفت و آرامش، همچون شهید دکتر چمران که استادی برجسته بود و مناجات‌هایی داشت که گوش دادن به صدای آن مناجات‌ها برای من الگو است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا باید برای دانشجو در دوره تحصیل محدودیت ایجاد کرد و گفت: محدودیت و اجبار با تربیت قابل جمع شدن نیست، البته این تربیت باید لجام گسیخته نباشد بلکه به سیره انبیا و با منطق و برادرانه صورت گیرد.


استاد برجسته اخلاق با بیان اینکه تاثیر استاد بر شاگرد مثل اثر مهر در موم یا مهر در کاغذ است، تاکید کرد: باید از استادان از نظر علم و اخلاق بهره جست و حداقل از اساتیدی بهره گرفت که از نظر علم و معنویت در سطح متوسطی باشند.


وی این نکته را تذکر داد که اگر شبهه‌ای مطرح می‌شود‌‌ رها نشود که در جان دانشجو بماند و حتما استادان جواب آن را بدهند که شبهه‌‌ رها شده ممکن است، نتایج بدی را به بار آورد.


حمیدرضا شرافت دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یزد هم گفت: با توجه به اینکه مسئله اخلاق یکی از دغدغه‌های موجود برای جامعه و حتی دانشگاه و حوزه بوده شایسته است در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به بحث اخلاق که یکی از دغدغه‌های کنونی است، پرداخته شود.


وی ابراز امیدواری کرد با اراده‌ای که وجود دارد در آینده برای وحدت دو نهاد گام‌های بهتری برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر