صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

تغییر زندگی بشر به وسیله اینترنت اشیاء

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس گفت: اینترنت اشیاء اکو سیستمی است که باعث اتصال تمامی اشیاء از طریق اینترنت می‌شود و نکته مهم آن، هوشمندی اشیاء در ارتباط با هم است.
کد خبر : 57267

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهندس فاضل بذرافشان در سخنرانی علمی که به مناسبت هفته پژوهش با حضور مسئولان، استادان و دانشجویان در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار شد، با عرض تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: پژوهش‌های اولیه اینترنت اشیاء از سال ۱۹۹۹شروع شد و با پژوهش‌های مختلف در سال‌های اخیر، قرار است در سال ۲۰۲۰ گام‌های مهمی در این حوزه رخ دهد.


وی افزود: اینترنت اشیاء به همه اشیاء اطراف ما توجه می‌کند که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان از طریق برنامه‌های کاربردی در ابزارهای سیار مانند گوشی موبایل آنها را کنترل و مدیریت کرد.


عضو هیات علمی واحد گنبد کاووس گفت: در اینترنت اشیاء بعد جدیدی به دنیای اطلاعات و تکنولوژی‌های ارتباطات اضافه خواهد شد، در هر زمان، در هر مکان برای هر کس، اتصال به هر چیز را خواهیم داشت.


وی افزود: فناوری‌های زیادی در پیاده سازی اینترنت اشیاء نقش دارند ولی سه عنصر سنسور‌ها، RFID‌ها و فناوری‌های هوشمند نقش کلیدی را در این حوزه دارند.


بذرافشان به بررسی اینترنت اشیاء در کشور پرداخت و نقش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را در توسعه این حوزه در کشور بسیار ضروری دانست.


وی درباره کاربرد‌ها، معماری‌ها، سیستم عامل‌ها و چالش‌های اینترنت اشیاء مطالبی را ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر