صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۴

لیندزی گراهام از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کنار رفت

لیندزی گراهام، یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد.
کد خبر : 57237

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت یو.اس.ای.تودی، ستاد انتخاباتی سناتور لیندزی گراهام اعلام کرد، این نامزد جمهوری‌خواه از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا کنار می‌کشد.


گراهام که برای سومین دوره سناتور کارولینای جنوبی است، از طریق یک پیام ویدئویی و یک پیام ایمیلی با حامیان خود سخن گفت.


گراهام گفت: «در حالی که ما یک کمپین انتخاباتی را پیش برده‌ایم که واقعا متفاوت بوده است، من به این نتیجه رسیدم که اکنون زمان من نیست.»


تمرکز گراهام روی مباحث امنیت ملی و مبارزه با تروریسم در مناظره اول جمهوری‌خواهان تاثیرگذار بود، اما وی در خارج از کالیفرنیای جنوبی یا در سنا فردی شناخته شده نبود. وی در نظرسنجی‌ها نیز وضعیت رضایت‌بخشی نداشت.


گراهام روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حالی که من آماده هیچ گونه پشتیبانی‌ای از کسی نیستم، اما همچنان به سخن گفتن در حمایت از نامزدهایی که تعهدات مشترکی با من در مورد شکست دادن داعش و حل دشوارترین مشکلات ملت ما دارند، ادامه خواهم داد.»


سناتور مک کین، از آریزونا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2008 آمریکا و رئیس کمیته خدمات نظامی سنا در واکنش به این کناره‌گیری اظهار کرد: «جمهوری‌خواهان مناسب‌ترین، فکورترین، بی‌باک‌ترین و درستکارترین نامزد ریاست‌جمهوری را از دست دادند.»


گراهام 60 ساله، هرچند در هفته‌های اخیر در نظرسنجی‌ها افت کرده بود، مورد تایید چند رهبر جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی بود. سناتور مارکو روبیو، دیگر نامزد جمهوری‌خواه با انتشار بیانیه ای ضمن اذعان به اختلافاتش با گراهام در زمینه سیاست خارجی گفت، گراهام نیز همانند وی مدافع یک تشکیلات دفاعی ملی قوی در آمریکاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر