صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۲۲ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
زنگ خطر پساکرونا به صدا در آمد؛

زنگ خطر بیماری‌های روانی نوجوانان اروپایی بابت محدودیت‌های کرونایی

محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ مراجعه نوجوانان درگیر با مشکلات روانی این بیماری جهانی را در کشورهای اروپایی به‌شدت افزایش داده است. بخش خدمات روانپزشکی بیمارستان‌ها در فرانسه و بلژیک با افزایش ۸۰ درصدی مراجعه نوجوانان زیر ۱۵ سال روبه‌رو هستند.
کد خبر : 572051

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ مراجعه نوجوانان درگیر با مشکلات روانی این بیماری جهانی را در کشورهای اروپایی به‌شدت افزایش داده است. بخش خدمات روانپزشکی بیمارستان‌ها در فرانسه و بلژیک با افزایش ۸۰ درصدی مراجعه نوجوانان زیر ۱۵ سال روبه‌رو هستند.


در حالی که تقریبا تمام کشورهای اروپایی درگیر موج سوم ویروس کرونا هستند، بسیاری پیشاپیش موج چهارم را نه در ارتباط مستقیم با کووید-۱۹، بلکه ناشی از بیماری‌های روانی محصول محدودیت‌ها به ویژه برای کودکان و نوجوانان می‌دانند.


تقاضا برای ویزیت در بخش خدمات روانپزشکی بیمارستان اراسم بروکسل در یک سال گذشته تقریبا ۴ برابر افزایش یافته است. لیست انتظار آنچنان طولانی است که وقت ملاقات ممکن است برای سه ماه پس از درخواست داده شود. در این بیمارستان دو چالش روانی دلیل اصلی تقاضا برای ملاقات با روانپزشکان است: پریشانی و گم کردن نقاط اتکای زندگی روزمره.


پرفسور ماری دلهایه (Marie Delhaye)، روانپزشک اطفال بیمارستان اراسم می‌گوید مشکل به همین دو بیماری ختم نمی‌شود: «چالش‌های تغذیه به شکل لاغری مفرط بروز پیدا می‌کند. نوجوانانی داشتیم که ۲۰ کیلو کاهش وزن داشتند و پدر و مادرهایشان متوجه هیچ چیز نشده بودند.» به علاوه افسردگی شدید و حتی روان‌پریشی هم گریبان نوجوانان را می‌گیرد.


برای مقابله با موج جدید بیماری‌های روانی بیمارستان اراسم برنامه کاری خود را تغییر داده است: بستری در بخش خدمات درمانی کوتاه‌تر اما بیشتر شده و آهنگ تندتری به خود گرفته است.


نظام بهداشت و درمان تلاش می‌کند به موارد ضروری ناهنجاری‌های روانی پاسخ دهد. اما بسیاری از روانپزشکان از همین حالا زنگ خطر را برای دوره «احتمالی» پساکرونا به صدا درآورده‌اند. نوجوانان و جوانان کم سن و سال امروز که قرنطینه‌های طولانی را پشت سر گذاشته، در سال‌های آینده با مشکلات ناشی از این دوره سخت روبه‌رو خواهد شد. چالش احتمالی دیگر، بحران اقتصادی، بدون چشم‌انداز بهبود است که همین نسل را بار دیگر با مخاطرات روانی دیگری روبه‌رو خواهد کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: پساکرونا
ارسال نظر