صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴

پذیرش ۳۳ مقاله در همایش نقش آموزش و پرورش ابتدایی در توسعه جامعه

همایش نقش آموزش و پرورش ابتدایی در توسعه جامعه به همت معاونت پژوهش و فناوری در سالن همایشهای دانشگاه آزاد گنبد کاووس برگزار شد.
کد خبر : 57188

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس در این همایش با توجه به نقش تعلیم و تربیت در تاریخ بشریت گفت: جایگاه و منزلت علم آموزی در آموزه‌های دینی هم وجود داشته که در قرآن خداوند به قلم قسم می‌خورد که قطعا خدا مقصودی از قسم یاد کردن داشته است.


دکتر اسماعیل علی بیگی با بیان اهمیت تعلیم و تربیت در دوره کودکی در شکل گیری در رفتار انسان افزود: کودکان سرمایه اصلی هر کشور هستند و استعداد بالقوه‌ای دارند که آموزش و پرورش با فعالیت‌های خود آن را بالفعل تبدیل می‌کند.


وی نقش آموزش و پرورش را در توسعه و کاهش شکاف بین زیان‌های بی‌سوادی که به جامعه وارد می‌شود را موثر دانست و توجه نهاد‌ها را به این ارگان مهم و کلیدی کشور، ضروری عنوان کرد.


۳۳ مقاله از مجموع ۱۴۰ مقاله ارسالی در این جشنواره برگزیده شده است


سید ابراهیم سجادی‌زاده دبیر علمی این همایش نیز گفت: از محورهای این همایش می‌توان «خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش ابتدایی، یافته‌های روان‌شناسی و آموزش و پرورش ابتدایی، نظام ارزشیابی کیفی در آموزش و پرورش ابتدایی، بررسی محتوایی کتاب‌های درسی این مقطع، نقش و ضرورت مهارت یادگیری فنون مطالعه، راهکارهای افزایش مشاکرت جامعه و خانواده، مسائل درون سازمانی و برون سازمانی معلمان و مدیران و دانش آموزان» و موضوعات مرتبط دیگر به حوزه آموزش و پرورش ابتدایی را نام برد.


وی یادآور شد: بیش از ۱۴۰ مقاله به این همایش ارسال شده است که بعد از بررسی اولیه ۱۰۳ مقاله به بخش داوری راه یافتند.


مدیرگروه رشته آموزش و ابتدایی دانشگاه آزاد گنبد در ادامه افزود: پس از داوری کار‌شناسان و اساتید آموزش ابتدایی ۳۳ مقاله برگزیده شد که طبق برنامه ریزی ۱۱ مقاله در همایش ارائه شد و ۲۲ مقاله دیگر نیز در قالب پوس‌تر به نمایش مدعوین و اساتید در آمد.


وی افزود: مقالات و پوسترهای ارائه شده از سوی این همایش با کمک آموزش و پرورش شهرستان به نقاط دیگر استان نیز ارسال شده است تا در جهت رشد و پیشرفت دانش علمی معلمان قدمی برداشته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر