صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۱۵ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰

گزارش درباره منشاء کرونا هنوز کامل نیست

رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: به دلیل مشکلاتی که بازرسان برای دسترسی به داده‌های خام داشته‌اند؛ ارزیابی‌های تکمیلی تیم حقیقت‌یاب نیازمند زمان بیشتری خواهد بود.
کد خبر : 571849

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی، تحت فشارهای دولت دموکرات واشنگتن، مدعی شد که ارزیابی تیم حقیقت‌یاب این نهاد درباره منشأ کرونا، آن‌طور که باید کامل نیست و به دلیل مشکلاتی که بازرسان برای دسترسی به داده‌های خام داشته‌اند؛ ارزیابی‌های تکمیلی نیازمند زمان بیشتری خواهد بود.


وی همچنین این مسئله را محتمل دانست که کووید ۱۹ پیش از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرده و به همین دلیل انتظار می‌رود که شیوع بیماری در دیگر کشورها نیز زودتر از آنچه پیش‌تر اعلام شده بود؛ آغاز شده باشد.


این اظهارات در حالی بیان شد که تیم حقیقت‌یاب سازمان بهداشت جهانی بعد از سفری که به ووهان- کانون نخستین همه‌گیری کرونا- داشت؛ اعلام کرد که کووید ۱۹ منشأ آزمایشگاهی ندارد و احتمالاً از جانورانی مثل خفاش به انسان سرایت پیدا کرده است.


این گزارش به مذاق آمریکا که قصد دارد با سیاسی کردن کرونا، چین را به چالش بکشد خوش نیامد و مدعی شد که باید به‌طور مستقل تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر