صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۰ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
عبدالملکی مطرح کرد؛

یک صفحه اقتصاد تحریم، در کشوری که 40 سال تحریم است تدریس نمی‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بیش از 40 سال است که تحریم هستیم اما یک صفحه اقتصاد تحریم در دانشگاه‌های ما تدریس نمی‌شود.
کد خبر : 570983

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برنامه پرونده ویژه سیما یکشنبه 1 فروردین 1400 به منظور بررسی چگونگی پشتیبانی از تولید ملی میزبان حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بود. 


عبدالملکی در این برنامه گفت: سال‌های متمادی است که رهبر معظم انقلاب بر مسئله تولید تاکید دارند اما نظام اقتصادی ایران ضد تولید است، منظور از نظام اقتصادی سه بعد ساختارها، ضوابط و مقررات و فرهنگ اقتصادی است و همین‌ها به مهمترین موانع تولید تبدیل شده‌اند.


عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: پشتیبانی‌های از امر تولید در چهار محور مالی و بانکی، صادراتی، آموزشی و فرهنگی تعریف می‌شود. نظام آموزشی ما کارآفرین‌پرور نیست بلکه کارجوپرور است و دانشجویان ما حتی یک صفحه در مورد مهارت‌های تولید، کارآفرینی و فروش آموزش نمی‌بینند. 


وی در این برنامه گفت: تحریم در طول یکصد سال گذشته در کشورهای مختلف وضع شده است و در این جریان، علمی به نام اقتصاد تحریم شکل گرفته است. این علم می‌گوید چگونه در شرایط تحریم اقتصادتان را حرکت دهید و پیشرفت کنید.


این اقتصاددان افزود: یکی از مصادیق مشکلات آموزشی این است که در کشوری چون ایران که بیش از چهل سال تحریم است یک صفحه اقتصاد تحریم از اول کارشناسی تا آخر دکتری وجود ندارد. ما خودمان خودمان را تحریم کرده‌ایم.


انتهای پیام/ 4107/

انتهای پیام/

ارسال نظر