صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۲ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با آنا:

رویکرد غرب‌گرا کشور را با مشکل مواجه کرد/ مشارکت حداکثری، راه‌حل مشکلات کشور است/ راه حل مشکلات کشور در انتخاب فرد انقلابی است

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: هر وقت با رویکرد غرب‌گرایانه کشور را مدیریت کردیم به مشکل خوردیم و مردم به دردسر افتادند.
کد خبر : 570574

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مقام معظم رهبری روز 29 بهمن ماه به مناسبت قیام تاریخی و فراموش‌نشدنی مردم تبریز در همین روز در سال ۱۳۵۶ سخنرانی کردند. ایشان در بخشی از منویاتشان به انتخابات 1400 اشاره کردند و گفتد: انتخابات برای کشور یک امکان و ذخیره مهم است که باید با مشارکت پر شور مردم همراه باشد البته اگر مشارکت پرُ شور با یک انتخاب درست یعنی انتخاب یک نیروی کارآمد، با ایمان، با انگیزه، علاقه‌مند و پرُ کار همراه شود، نورٌ عَلی نور و تضمین‌کننده آینده کشور است.


در همین رابطه حسن شجاعی علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا درباره لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 1400 گفت: حکومت و جمهوری اسلامی بر پایه مشارکت مردمی بنا شده است و یک نظام مردمی محسوب می‌شود که حضور مردم و مشارکت آنها همواره به نفع نظام، انقلاب و خود مردم بوده است.بنابراین موردی که دشمنان تلاش کردند به انقلابیون نسبت دهند این بوده که انقلابی‌ها به دنبال مشارکت حداقلی هستند در صورتی که مشارکت حداقلی با مبانی انقلاب اسلامی سازگار نیست.


نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در توضیح چرایی نیاز جمهوری اسلامی به مشارکت حداکثری افزود: به بیان دیگر جمهوری اسلامی در هر مرحله‌ای به مشارکت حداکثری مردم نیاز دارد و علت آن هم این است که کشور متعلق به خود مردم است لذا در انقلاب هم ظرفیتی به وجود آمده و در نظر گرفته شده تا از ظرفیت‌های مردم برای پیشرفت و آبادانی استفاده شود و به ازای آن استعدادها شکوفا شود.


شجاعی علی‌آبادی مشارکت حداکثری را راه حل بسیاری از مشکلات در کشور دانست و تصریح کرد: اگر مردم خواهان آبادانی کشور و حل مشکلات آن از جمله معضلات معیشتی و اقتصادی هستند، راه حل حضور در صحنه و مشارکت حداکثری است. به عبارت دیگر حضور و مشارکت به حل مشکلات کشور کمک خواهد کرد اما در صورتی که مشارکت حداقلی شکل بگیرد، حل مشکلات هم به تأخیر خواهد افتاد.


نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی در رابطه با شرایط انتخاب اصلح اظهار کرد: آنچه مسلم است جمهوری اسلامی در دوران بعد از جنگ دو رویکرد کلان در سطح مدیریتی داشته است. رویکرد اول، غرب‌گرا محسوب می‌شود و رویکرد دوم، رویکرد انقلابی و جهادی است. در رابطه با اولین رویکرد، مردم این مورد را کاملاً احساس و درک کردند و کاملاً قابل مطالعه و اثبات است که هر وقت با رویکرد غرب‌گرایانه کشور را مدیریت کردیم به مشکل خوردیم و مردم به دردسر افتادند.


شجاعی علی‌آبادی رویکرد انقلابی را رویکرد مناسبی برای اداره کشور دانست و خاطرنشان کرد: هر زمان با رویکرد انقلابی کار را دنبال کردیم به موفقیت‌های بزرگی برای کشور دست یافتیم. قطعاً راه حل مشکلات کشور در انتخاب فرد اصلح است که مهمترین ویژگی آن انقلابی و جهادی بودن است. اگر چنین فردی انتخاب شود، مشکلاتی که در حال حاضر کشور با آن درگیر است، قابل حل خواهد بود.


این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مجلس در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی یادآور شد:عملکرد مجلس در ایجاد فضای پر شور برای انتخابات بسیار موثر است. البته تاکنون بخش قابل توجهی از مردم مشاهده کردند که وقتی رویکرد مجلس رویکرد انقلابی بوده است هم در مسائل معیشتی و اقتصادی و هم در مسائل امنیتی تا چه اندازه توانسته به نفع مردم و به نفع کشور کار کند.


انتهای پیام/4158/

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات 1400
ارسال نظر