صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
به همت دانشکده پزشکی واحد نجف‌آباد برگزار شد

پویش آگاه‌سازی جامعه درباره بیماری ایدز با شعار به صفر رساندن تعداد مبتلایان، تبعیض و مرگ

پویش آگاه‌سازی افراد جامعه درباره بیماری ایدز با شعار به صفر رساندن تعداد مبتلایان، تبعیض و مرگ ناشی از این بیماری از سوی دانشجویان دانشکده پزشکی واحد نجف‌آباد در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان برگزار شد.
کد خبر : 56974

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، در این پویش که با استقبال چشمگیر مردم اصفهان مواجه شد، بیش از ۳۰۰۰ نسخه بروشور با موضوعاتی از قبیل آشنایی با بیماری ایدز، راه‌های انتقال این بیماری و تشخیص آن، علائم ایدز و روش‌های پیشگیری از آن و تغییر نگرش مردم نسبت به افراد HIV مثبت توزیع و اطلاعات بیش از ۱۰۰ نفر از آنان از طریق تکمیل پرسشنامه‌های سلامت دریافت شد.


الناز زارعی دبیر برگزاری این پویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا در خصوص نحوه اجرای این پروژه گفت: این پویش در سه گروه با رویکردهای سنجش اطلاعات افراد در خصوص بیماری ایدز، توزیع بروشورهای آموزشی و افزایش اطلاعات افراد در خصوص بیماری ایدز، همچنین آشنایی با سرگذشت بیماران HIV مثبت، تغییر نگرش نسبت به این افراد و یادداشت و نصب نظرات شرکت کنندگان بر روی درخت HIV برگزار شد.



زارعی ادامه داد: ایدز بیماری کشنده‌ای است که توسط ویروس HIV ایجاد و با ورود این ویروس به بدن، قدرت دفاعی آن را روز به روز کاهش می‌دهد و هر میکروبی فرصت بیمارکردن فرد مبتلا را پیدا می‌کند. نخستین مورد ابتلا به ویروس HIV در جهان در سال 1981 میلادی مشاهده شد و تا به امروز، هر سال سه میلیون و 600 هزار نفر به شمار مبتلایان این بیماری در جهان افزوده می شود. که از این تعداد بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در سال، جان خود را از دست می‌دهند.



وی با توجه به راه‌های انتقال ایدز در ایران خاطر نشان کرد: این بیماری در ایران از راه‌های آمیزش جنسی، استفاده معتادان تزریقی از سرنگ الوده آلوده و در مواردی محدود، از مادر مبتلا به کودک رواج یافته است. بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی و بر اساس داده‌های منتشر شده، نرخ رشد اپیدمی ایدز در ایران به صورت هشدار دهنده‌ای در حال افزایش است. بر اساس آمار جمع‌آوری شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، بیش از 27هزار نفر افراد مبتلا به ویروس HIV تا اول مهر 92 به طور رسمی در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت ثبت شده‌ بودند و وزارت بهداشت آمار واقعی مبتلایان به این ویروس را ۹۰ هزار نفر برآورد می‌کند. اما بر اساس آمار تخمینی غیر رسمی تا سال نود، ۱۲۰ هزار ناقل HIV در ایران وجود داشت . استان‌های مازندران، کرمانشاه، فارس، هرمزگان، خراسان رضوی، اصفهان و تهران از استان‌های پرخطر از نظر ایدز هستند. وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد



انتهای پیام/

ارسال نظر