صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

اسحاق رسولی واحد اردبیل

اسحاق رسولی واحد اردبیل
کد خبر : 569405

1-    شاخص ترین فعالیت و دستاورد واحد  دانشگاهی متبوع شما بویژه در حوزه پژوهش و فناوری در سال 99 چیست؟
فروش خدمات در زمینه علوم داده های بین المللی به بازارهای بین المللی از جمله کشورهای اروپایی، تجاری سازی 56 قلم محصول فناور و دو محصول دانش بنیان و توسعه فعالیت های مرکز رشد واحدهای فناور در سطح واحدهای استان
1-1-    شکل دهی سرای نوآوری گردشگری سلامت: در این سرای نوآوری شاخه های مختلفی با رویکرد کارآفرینی و فناوری ایجاد شده اند که از جمله آنها عبارتند از:
الف)مرکز سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی: در این مرکز خدمات سنجش سلامت برای عموم مردم برای بهبود سبک زندگی با روکرد سلامت محوری بجای درمان محوری انجام می شود. همچنین هدایت ورزشی کودکان و نوجوانان به ورزش های متناسب با شرایط جسمی و روانی آنها، ارائه خدمات به تیم ها و هیأت های ورزشی برای تست های قهرمانی
ب) فعالیت باشگاه فرهنگی ورزشی فرهیختگان با رویکرد مشارکتی برای توسعه کارآفرینی ورزشی و ارائه خدمات برای تیم های باشگاهی و ملی برای استقرار در شهر اردبیل و تمرین در شرایط  ارتفاع
ج) راه اندازی مزرعه گردشگری آرتان: با رویکرد تجربه زندگی در مزرعه با تغذیه طبیعی و سالم، تفریح ، تماشا و ترویج فعالیت ها و کسب و کارهای نوین کشاورزی، از جمله  پرورش پرندگان مفید، تلقیح دام، پرورش اسب و آموزش اسب سواری،بومی سازی انواع گیاهان وگلها ، پرورش گیاهان دارویی و ......
د) تولید محصولات سلامت : 1- تولید 31 قلم گیاه دارویی توسط شرکت دانش بنیان اندیشه سلامت سبلان مستقر در دانشگاه 2- تولید رنگ های طبیعی خوراکی زرد، قرمز و سبز توسط شرکت فناور درخشان 3- تولید دوچرخه های تردمیلی و ثابت ورزشی
ه) اخذ مجوز راه اندازی کلینیک درمانی سلامت، با رویکرد آموزشی و ارئه خدمات در زمینه مدیریت گردشگری درمانی در زمینه بیماری هایی که خدمات مناسب در استان ارائه نمی شود ازجمله درمان آلزایمر، درمان زخم، کار درمانی، مشاوره های ژنتیکی، زوج درمانی و سنجش سلامت
1-2- حرکت در راستای شکل دهی به سرای نوآوری صنایع خلاق:راه اندازی سه شرکت فناور در حوزه صنایع خلاق از سوی اعضای هیأت علمی دانشگاه  و اختصاص ساختمان مستقل برای این فعالیت ها، در حال حاضر این شرکت ها در زمنیه آموزش و تولید بازی های الکترونیکی، وب ، انیمیشن، انفوگرافیک، رسانه های اجتماعی وعلوم داده های بین المل فعالیت دارند. فعالیت این شرکت ها با هدف ورود به بازارهای بین المللی صورت می گیرد و خوشبختانه یکی از این شرکت ها در زمینه علوم داده های بین المللی موفق شده است حتی به کشورهای اروپایی فروش خدمات داشته باشد.
1-3-حرکت در راستای شکل دهی به سرای نوآوری صنایع غذایی و تبدیلی: تولید انواع دستگاههای صنایع تبدیلی از جمله دستگاههای اسانس گیری گیاهان دارویی، خشک کن میوه و گیاهان دارویی
1-4- توسعه فعالیت های کشاورزی هوشمند و تولید بذر  و نهال و کارآفرینی روستایی
1-5- توسعه فعالیت های مراکز تحقیقات انرژی،آب و گیاهان دارویی
 


2-    سال 99 را با شرایط کرونایی و مبارزه با این ویروس طی کردیم. واحد متبوع شما در این راستا چه دستاورد یا محصولاتی علیه این بیماری داشت؟ تشریح فرمایید.
-ایجاد نقاهتگاه صد تختخوابی در یکی از سالن های مجاور بیمارستان دانشگاه برای بیماران کرونایی در همکاری با ستاد مبارزه با کرونای استان،
- تخصیص بیمارستان امام رضا ع که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اداره می شود  به عنوان بیمارستان معین ارائه خدمات به بیماران کرونایی همچنان فعالیت دارد، بدون تردید این بیمارستان نقش سرنوشت ساز در وضعیت استان دارد
-  ارائه خدمات دانشجویان اینترن دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در سطح بیمارستان ها باز در این شرایط بسیار تأثیرگذار بود و از اختلال در ارائه خدمات درمانی و کمبود نیرو متخصص جلوگیری کرده است.
- تولید ماسک توسط یکی از واحدهای فناور در شرایط محدود بازار از جمله فعالیت های موثر بود.
- کمک های مومنانه و خیری مستمر در قالب بسته های بهداشتی و تغذیه برای همشهریان آسیب پذیر
3- با ورود به سال 1400 و تاکید مسئولان بر انتخاب دانشگاه آزاد به عنوان انتخاب اول داوطلبان در سال 1404 چگونه و  با چه سیاست ها و برنامه‌هایی باید به این هدف نزدیک شویم.؟
دانشگاه آزاد اسلامی استان در راستای سیاست های تحولی دانشگاه آزاد اسلامی رسالت خود را به عنوان دانشگاه معرفت بنیان ، فناور و کارآفرین تعریف و برنامه راهبردی خود را در راستای تبدیل شدن به دانشگاه نسل نو تنظیم کرده است. ارزش های محوری که در این زمینه در تمامی تصمیم گیری ها و فعالیت ها سرلوحه خود قرار داده است. مسأله گرایی،نوآوری ، معنویت گرایی و برکت افزایی هست. ایجاد اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری در قالب سراهای نوآوری ، حرکت متوازن دانشگاه در چهار حوزه فرهنگی،آموزشی، پژوهشی و فناوری، تبدیل گروههای صرفا آموزشی به گروههای علمی با رویکرد آموزشی،پژوهشی، فناوری و فرهنگی و اینگه دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب دغدغه کیفیت و همراهی با دانشجویان از آموزش تا اشتغال هست.
معتقد هستیم دانشگاه باید تنوع خدمات تربیتی، علمی و فناوری خود را برای جامعه توسعه دهد و اتکا به شهریه دانشجویی را از طریق هم افزایی علم و ثروت و توسعه شرکت های دانش بنیان به طور اساسی کاهش دهد. بوروکراسی و نگرش های دولت مآبی را  در ساختار و فرهنگ سازمانی خود تغییر دهد.
در نسل نو و در جامعه این باور را ایجاد کند که این دانشگاه ، دانشگاهی ارزش آفرین هست و دانش آموختگان آن مجهز به علم و ایمان و مهارت هستند. دانش آموختگانی فرهیخته و با احساس مسئولیت و کارآفرین تحویل جامعه می دهد.
خوشبختانه با مجموعه تدابیر و فعالیت هایی که در چند سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی استان و بویژه در مرکز استان انجام شده است.ما توانایی ایجاد اشتغال برای همه دانش آموختگان خودمان را داریم، لازم به ذکر هست که اشتغال غیر از استخدام مد نظر هست. و با روی باز به تمامی خانواده ها و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان اعلام می کنیم می توانند برای اشتغال از حمایت ها و پشتیبانی های دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند شوند.
 
3-    در حوزه آموزشی چه برنامه ای برای ایجاد و افزایش رشته در واحد متبوع خود  در سال 1400 دارید؟ آیا رشته های جدیدی در راه هستند؟
در حوزه آموزشی براساس آمایش استانی و متناسب با نیازهای توسعه ای استان سعی داریم برنامه ها و فعالیت ها آموزشی دانشگاه تنظیم شود. راه اندازی دو دانشکده موضوعی صنایع خلاق و علوم و فنون آّب های گرم معدنی از مهمترین برنامه های آموزشی هست.
 همچنین به ترتیب سیاست های آموزشی که پی گیرهتسیم عبارتنداز: جابجایی رشته های غیرفعال در سطح واحدهای استان، ایجاد رشته های بین رشته ای، توسعه تحصیلات  تکمیلی، از جمله در زمینه گردشگری ، رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی


5- در حوزه مدارس سما و مدارس مهارتی چه ا…
مقدمات لازم برای  راه اندازی مدرسه عالی مهارتی کسب و کارهای دیجیتالی و  مدرسه عالی مهارتی علوم پزشکی انجام گرفته و انشاء الله با نهایی شدن فرایند اخذمجوزهای لازم از سازمان مرکزی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت آنها شروع خواهد شد.
همچنین توسعه مدارس سما در سطح استان و ایجاد دانشکده کارآفرینی و مهارت از جمله برنامه های مهم استان هست.


 


انتهای پیام/

ارسال نظر