صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴

ابراز علاقه‌مندی چینی‌ها برای راه‌اندازی خطوط پروازی در ایران

رییس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران درباره برقرای پروازهای جدید در کشور گفت: علاوه بر چند کمپانی آلمانی و ایرفرانس، هلند و شرکت‌های چینی نیز برای راه‌اندازی و یا بازگشایی خطوط پروازی در ایران ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند.
کد خبر : 56937

امیر سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه ایرلاین‌های خارجی علاوه بر راه‌اندازی خطوط پروازی علاقه‌مند به ایجاد مراکز تعمیر و نگهداری در زمینه هواپیما و هلی‌کوپتر در کشور هستند، افزود: ایران به علت تحریم‌ها طی 35 سال گذشته بازار بسیار بکری در صنعت هوایی دارد چراکه در این مدت نتوانسته‌ایم نیازهای این صنعت را پوشش دهیم.


وی با تاکید بر اینکه عدم تامین نیازهای صنعت هوانوردی طی سال‌های گذشته موجب شکل‌گیری بازار مستعد برای شرکت‌های خارجی است، تصریح کرد: بر اساس استانداردهای جهانی و مطالعات نیازسنجی وزارت راه و شهرسازی باید تا افق 1404 تعداد 400 هواپیمای جدید وارد کشور شود.


سالاری اظهار کرد: همچنین از حدود 250 هواپیمای موجود در کشور تنها حدود 150 فروند مورد استفاده قرار می‌گیرد و 100 فروند آن به علت نبود قطعات یا تعمیرات اصولی از ناوگان خارج شده‌اند بنابراین بازار تعمیر و نگهداری خوبی در ایران وجود دارد.


رییس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه از 10 میلیون دلار قیمت و ارزش واقعی یک هواپیما حدود 25 میلیون دلار صرف هزینه تعمیر و نگهداری می‌شود، بیان کرد: بر این اساس هزینه تعمیر و نگهداری هواپیما یک‌چهارم قیمت خرید آن است و به همین علت نیز بسیاری از کمپانی‌ها علاقه‌مند به فعالیت در این بخش هستند.


وی عنوان کرد: از طرفی حجم تعمیر و نگهداری هلی‌کوپتر در ایران بسیار بیش از هواپیماست چرا که ما به لحاظ موقعیت اقلیمی خاص در بخش‌هایی مانند نفت و گاز، مدیرت بحران، مدیریت منابع طبیعی و پزشکی به عنوان آمبولانس و... می‌توانیم از هلی‌کوپتر استفاده ‌کنیم و این امر انگیزه‌ای برای کمپانی‌ها در جهت سرمایه‌گذاری در ایران محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر