صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴

تشییع و تدفین دو لاله گلگون در واحد دولت‌آباد + تصاویر

امروز، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، پیکر مطهر دو شهید گمنام بر دستان مردم شهیدپرور شهرهای برخوار، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و مسئولان ادارات تشییع و در میان انبوه جمعیت در واحد دولت‌آباد آرام گرفت.
کد خبر : 56915

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان، دفتر فرهنگ اسلامی، کانون‌های فرهنگی و هنری و تشکل‌های سیاسی و مذهبی، استادان و کارکنان و دانشجویان در کنار همدیگر کمیته استقبال از شهدای گمنام را تشکیل و در طول ۱۰ روز با فضاسازی معنوی در دانشگاه و شهرستان برخوار مراسم تشییع و تدفین دو کبوتر گمنام را در این دانشگاه رقم زدند.



این مراسم با حضور آحاد مردم شهیدپرور شهرستان برخوار، سردار شیروانیان رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولان ادارات و ارگان‌های دولتی، روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، دانش آموزان، نیروهای نظامی و دانشگاهیان از میدان انقلاب دولت آباد با مداحی مادحین اهل بیت، آغاز و پس از گذر از خیابان امام رضا (ع) و شهدا با گلباران وارد محیط دانشگاه شدند.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد دولت آباد، در حاشیه تدفین این دو شهید گمنام گفت: همه ما مدیون و مرهون ایثارگری شهدا در طول دوران دفاع مقدس هستیم و افتخارات امروز ما در عرصه‌های مختلف مرهون خون پاک شهداست.



حجت الاسلام احمدرضا شاه‌سنایی افزود: شهدا قدم بر دیدگان ما گذاشتند و ان‌شاءالله با حضور آنها بتوانیم، در راستای رضایت خداوند متعال و اهداف والای این شهدا قدم برداریم.


مسلم نبی مجری مراسم تدفین هم با بیان خاطراتی از دفاع مقدس گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد باید بر خود ببالد، زیرا همنشین دو نوجوان، یادگار از دفاع مقدس و دو عزیزی که نزد خداوند متعال آبرومند هستند، شده‌اند.


سردار محمد احمدیان، راوی این مراسم نیز با گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان عزیز اظهار کرد: این شهدا برای ما گمنام هستند ولی در حقیقت آنان آشنا بوده و گمنام نیستند و امروز دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان باید بسیار خرسند باشند که میزبان دو شهید گمنام در این دانشگاه هستیم و مطمئن باشید حضور شهدا در این دانشگاه، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.



در پایان مراسم با قرائت تلقین، این دو لاله گلگون خاکسپاری شدند و دانشگاهیان و مردم با پخش صدای ملکوتی اذان ظهر، نماز ظهر و عصر را در مسجد امام علی علیه السلام دانشگاه، به جماعت اقامه و ناهار را میهمان سفره شهدا بودند.



انتهای پیام/

ارسال نظر