صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

دکتر حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن

/
کد خبر : 569053

 


1- شاخص‌ترین فعالیت و دستاورد واحد دانشگاهی متبوع شما به‌ویژه در حوزه پژوهش و فناوری در سال 99 چیست؟


- شاخص‌ترین فعالیت حوزه پژوهش و فناوری همگانی در مبارزه با ویروس کرونا در قالب پذیرش، استقرار و حمایت از شرکت‌های تولیدکننده محصولات ضدعفونی‌کننده و بهداشتی بوده و در حال حاضر نیز استمرار دارد. علاوه بر این، در زمینه‌هایی به شرح ذیل در حوزه پژوهش و فناوری، موفقیت‌هایی حاصل شده است.


الف - افزایش کمی و کیفی شرکت‌های متقاضی استقرار در مرکز رشد.


ب - افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی استقرار در مرکز رشد.


پ - افزایش قابل ملاحظه در فعالیت‌های شرکت‌های مستقر در مرکز رشد.


ث - موفقیت یکی از سه شرکت معرفی شده برای اخذ بخشی از پروژه یک هزار و 500 میلیارد تومانی شرکت نفت.


ث - گسترش کمی قابل ملاحظه مرکز رشد.


ج - اقدام برای استقرار بخشی از پارک علم و فناوری در قالب پردیس پارک در مجتمع امام علی(ع) دانشگاه.


چ - راه‌اندازی اولین خط تولید انبوه رنگ‌های آنتی باکتریال در واحد.


ضمناً به منظور اقدامات پیشگیرانه و کنترل مربوط به مقابله با ویروس کرونا و حفاظت از جان دانشجویان گرامی، معاونت فرهنگی و دانشجویی با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی دانشجویان و خانواده آن عزیزان، تلاش چشمگیری در رابطه با بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی، همچنین در رابطه با چالش‌ها و اضطراب‌های فکری در خصوص دوران کرونا و پساکرونا فعالیت‌های متنوعی از جمله مشاوره به مراجعان به صورت حضوری و تلفنی ارائه نموده است. لازم به ذکر است این واحد در ابتدای شیوع بیماری کرونا نسبت به تهیه و تولید الکل و ماسک و لوازم دیگر بهداشتی اقدام نموده است.


2- سال 99 را با شرایط کرونایی و مبارزه با این ویروس طی کردیم؛ واحد متبوع شما در این راستا چه دستاورد یا محصولاتی علیه این بیماری داشت؟ تشریح بفرمایید.


- از همان اوایل شناسایی ویروس کرونا در کشور، این واحد دانشگاهی نیز همدوش با سایر ارگان‌ها با اتخاذ تدابیری به مباره علیه آن پرداخت:


الف- تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در واحدهای شرق تهران با دبیرخانه رودهن


ب - کمک و حمایت از تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده توسط یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد.


پ - راه‌اندازی خط تولید ماسک با استقرار یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه.


ث - درخواست از اعضای هیئت علمی این واحد برای استفاده تحقیقاتی از امکانات آزمایشگاهی واحد رودهن علیه ویروس کرونا.


ج - برنامه‌ریزی برای آنلاین کردن و مجازی نمودن اکثر قریب به اتفاق فعالیت‌های اداره پژوهشی و آموزشی و مالی.


- یکی از سیاست‌های مهم در جلب مخاطبان برای انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی برای تحصیل، سرویس‌دهی مناسب آموزشی، اداری و تکریم به‌موقع و در خور شأن ارباب رجوع می‌باشد که اکنون با توجه به راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی و مجازی می‌بایست نسبته به پاسخ‌گویی مناسب و به‌موقع، برنامه‌ریزی و اقدام نمود.


3- با ورود به سال 1400 و تأکید مسئولان بر انتخاب دنشگاه آزاد به عنوان انتخاب اول داوطلبان در سال 1404 چگونه و با چه سیاست‌ها و برنامه‌هایی باید به هدف نزدیک شویم؟


- مخاطب‌سنجی اجتماعی و نیازسنجی آن برای تدوین و برقرار کردن رشته‌های مورد علاقه قشر جوان جامعه و راه‌اندازی رشته‌ها و دوره‌های مهارت‌آموزی و مراکز سما می‌تواند در جذب بیشتر و دستیابی دانشجویان به شغل و حرفه پس از تحصیل تأثیرگذار باشد که این واحد درصدد تنوع‌بخشی به رشته‌ها و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت می‌باشد.


4- در حوزه آموزشی چه برنامه‌ای برای ایجاد و افزایش رشته در واحد متبوع خود در سال 1400 دارید؟ آیا رشته‌های جدید در راه هستند؟


- با عنایت الهی و پیگیری مستمر واحد، رشته‌های روان‌شناسی بالینی و سلامت در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد رسید. از برنامه‌های دیگر واحد، جلب دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که زیرساخت‌های آن آماده شده و در صورت موافقت سازمان مرکزی، این واحد دانشگاهی به عنوان واحد منتخب میزبان دانشجویان خارجی خواهد بود.


همچنین ایجاد دانشکده مهارت و کارآفرینی و تأسیس و تقویت رشته‌های مهارت‌محور در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته هم در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر