صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴
دانشگاه آزاد اسلامی، میزبان امامان جمعه و روحانیون شهرستان‌های گرمسار و آرادان

میرساردو: وحدت حوزه و دانشگاه نیاز امروز جامعه و تاکید امام(ره) و مقام معظم رهبری است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نیاز امروز جامعه و تاکید امام(ره) و مقام معظم رهبری است.
کد خبر : 56857

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر طاهره میرساردو در نشست صمیمانه علما، روحانیون و اساتید دانشگاه به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهادت آیت الله دکتر مفتح موجب شد امام (ره) روز 27 آذر را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کنند،شهید مفتح را در وحدت حوزه و دانشگاه پیشرو برشمرد و گفت: حوزه و دانشگاه هر دو یک مسیر را طی می‌کنند و ابتکار امام (ره) در نامگذاری این روز و تاکید مقام معظم رهبری بر تداوم وحدت حوزه و دانشگاه از ضروریات است.



سرپرست واحد گرمسار، فاصله بین حوزه و دانشگاه را سبب ایجاد انحراف‌ها و هجمه‌های علمی و فرهنگی دانست و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه باعث می شود، پژوهش و دانش در مسیر تعالی و الهی و سعادت انسان‌ها حرکت داده شود.


میرساردو با بیان اینکه در دین اسلام، دین و علم با هم آمیخته شده است، گفت: در دین اسلام، دین و علم از هم جدا نیستند و وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند دین و علم را در خدمت بشر و در مسیر خداوند و برای تعالی انسان و تعالی روح انسان قرار دهد.


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان هم با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، این نشست را از حیث اشخاص، با عظمت و از حیث علما و اساتید دانشگاه، باشکوه برشمرد و با ذکر روایتی از حضرت علی (ع) به تشریح جایگاه علم و وحدت در جامعه اسلامی پرداخت.



حجت الاسلام علی شکری با بیان اینکه علم، نور است، جنس، ماهیت و هویت علم را نور برشمرد و گفت: نورانیت، شعاع علم است و از این نورانیت همه انسان‌ها بهره می‌برند.


وی وحدت حوزه و دانشگاه را ضروری دانست و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه حول اشتراکات اتفاق می‌افتد و هیچگاه در مدار اختلافات و تضادها وحدت به وجود نمی‌آید.


شکری پرورش انسان‌ها و تامین سلامت جامعه را از وظایف حوزه و دانشگاه عنوان کرد و اظهار کرد: پاسداری از آنچه که حوزه و دانشگاه وظیفه دارند و تلاش در مسیر حق شناسی و تبیین آن به جامعه، گسترش اعتقادات و تجلی ریشه‌های اعتقادی تشیع علوی و حرکت به سمت تولید علم وظیفه امروز ما به شمار می‌رود.



نشست صمیمانه علما، روحانیون و اساتید دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و با حضور حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد امام جمعه شهرستان گرمسار، حجت الاسلام شریفی نیا امام جمعه شهرستان آرادان، علما و روحانیون شهرستان های گرمسار و آرادان و اساتید واحد گرمسار به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر