صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۵۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
مرکز آمار ایران منتشر کرد؛

رشد 35 درصدی شاخص قیمتی خوراکی‌ها نسبت به سال قبل

شاخص قیمتی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۷.۲ درصد و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۴.۷ درصد رشد داشته است.
کد خبر : 565950

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مرکز آمار ایران جزییات تغییرات قیمت ۱۲ گروه اصلی کالایی و مصرفی خانوار را در بهمن ماه ۹۹ اعلام کرد.


شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در بهمن ماه سال جاری ۲۹۲.۸ گزارش شده که در دوازده ماه منتهی به بهمن ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۴.۲ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۸.۲ درصد افزایش داشته است.


همچنین طبق گزارش تهیه شده شاخص قیمت کالاها در ۱۲ ردیف به تفکیک اعلام شده که بر این اساس، شاخص قیمتی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در بهمن ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۷.۲ درصد و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۴.۷ درصد رشد داشته است.


دخانیات نیز در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۵۴.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. در بخش پوشاک و کفش نیز رشد قیمت کالاها را شاهد بودیم به گونه‌ای که در مقایسه بهمن ماه سال جاری با بهمن ماه سال ۹۸، شاخص قیمت پوشاک و کفش رشد ۴۹.۷ درصدی و در دوازده ماه منتهی به بهمن ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز افزایش ۳۶.۸ درصدی داشته است.


بخش مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها نیز در دوازده ماه منتهی به بهمن نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۴.۷ درصد رشد داشته و در مقایسه بهمن ماه امسال با ماه مشابه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. لازم به ذکر است گروه‌های «مبلمان و لوازم خانگی»، «بهداشت و درمان»، «حمل و نقل»، «ارتباطات»، «تفریح و فرهنگ»، «آموزش»، «هتل و رستوران» و «کالاها و خدمات متفرقه» نیز در بهمن ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل و ۱۲ ماهه منتهی به بهمن ماه ۹۸ رشد قیمت داشته‌اند.


در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «قند و شکر و شیرینی» (قند و شکر)، «گروه سبزیجات» (خیار، بادمجان، لوبیاسبز و کدوسبز)، گروه «میوه و خشکبار» (موز، انار) و گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» (مرغ ماشینی، گوشت گوسفند و گوشت گاو) است.


در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «هتل و رستوران» (کرایه تالار پذیرایی و غذاهای آماده)، گروه «تفریح و فرهنگ» (گل طبیعی و لوازم تحریر) و «پوشاک و کفش» بیش‌ترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین متوسط قیمت یک متر مکعب گاز مصرفی خانوارهای کشور و «گروه ارتباطات» (گوشی موبایل) نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر